۱۰۷ کیلومتر شبکه برق در خراسان جنوبی احداث شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۴۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط (۲۰ کیلو ولت) و ۶۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در سال جاری برای مشترکان جدید برق در خراسان جنوبی تکمیل و بهره‌برداری شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ مهدی دادگر اظهار داشت : با وجود شیوع کرونا در کشور و استان ولی خدمت‌رسانی به مردم هیچ گاه متوقف نشده و در این راستا با تلاش شبانه‌روزی و همت کارکنان شرکت برق این خطوط احداث شد.

وی گفت: همزمان مشکل ضعف برق تعدادی از مشترکان قبلی مناطق شهری و روستایی با توجه به رشد جمعیت و رشد مصرف برق هم رفع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت بازسازی شبکه‌های فرسوده برق با سرعت بیشتری در حال انجام است و حدود ۳۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده با شبکه‌های جدید یا کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی جایگزین شد.

 

بیشتر بخوانید 

۵۴هزار مشترک برق خراسان جنوبی؛ مشمول طرح “برق اُمید/آغاز طرح برق امید برای اصلاح الگوی مصرف در استان

مصرف برق در خراسان جنوبی ۷.۶ درصد افزایش یافت

 

وی افزود: در راستای اصلاح شبکه‌های توزیع برق از ابتدای امسال ۳۷۵ عدد پایه فشار ضعیف و متوسط بتنی (تیرهای برق) نوسازی و جایگزین شده‌ است.

دادگر بیان کرد: در این مدت ۲۲۹ دستگاه ترانسفورماتور (زمینی و هوایی) با ظرفیت ۱۱ هزار و ۴۵۰ کیلو ولت آمپر در شبکه توزیع برق این استان نصب و افزایش قدرت داده شد، ضمن آنکه ۶ هزار و چهار مشترک جدید به مجموعه مشترکان شرکت توزیع برق خراسان جنوبی افزوده شد.

وی گفت: ۱۰ طرح اصلاح و تعمیر شبکه برق در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی برای تداوم برق بدون خاموشی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۲ طرح در شهرستان نهبندان، سه طرح در شهرستان طبس، یک طرح در شهرستان سرایان، سه طرح در شهرستان زیرکوه و یک طرح در شهرستان درمیان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید   هم قدم با زائران اربعین ؛اینجا عشق حسین (ع) موج می‌زند

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی گفت: با توجه به اینکه انجام عملیات توسعه و احداث، سرویس، تعمیرات و نگهداری شبکه‌ها مستلزم بودجه عمرانی سنگین است و فرآیند تخصیص بودجه و اعتبارات، متناسب با عملکرد شرکت در زمینه وصول مطالبات برق مصرفی است، از تمامی مشترکان برق استان انتظار داریم با پرداخت به‌موقع بهای برق مصرفی خود، مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان را در زمینه ارائه خدمات تامین برق پایدار یاری کنند.

خراسان جنوبی با حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در حال حاضر بیش از ۳۸۲ هزار و ۵۵۰ مشترک برق دارد و هزار و ۶۳۰ روستای استان دارای برق هستند.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها