استاندار خراسان جنوبی: حضور و همراهی همه اقشار برای توسعه استان نیاز است

استاندار خراسان جنوبی گفت: این فرهنگ اجتماعی باید شکل بگیرد که همچون دوران دفاع مقدس، بحران‌های سیل و زلزله و رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه حضور و همراهی پررنگ همه اقشار مردم را برای توسعه استان و استفاده از ظرفیت‌ها داشته باشیم.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در دیدار با فرمانده و جمعی از همکاران سپاه انصارالرضا(ع) استان اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی با ظرفیت‌های فراوان و با کمبودهای زیاد است و وظیفه استفاده درست از این منابع و به کارگیری آنها در راستای انتفاع عمومی و رفع مشکلات مردم، وظیفه ماست که نقش راهبری و ساماندهی و سازماندهی امور را به عهده گرفته‌ایم.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای بهره‌برداری از این قابلیت‌ها باید از توان بخش غیردولتی هم استفاده شود.

 

وی تأکید کرد: این فرهنگ اجتماعی باید شکل بگیرد که همچون دوران دفاع مقدس، بحران‌های سیل و زلزله و رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه که شاهد حضور و همراهی پررنگ همه اقشار هستیم در بحث استفاده از ظرفیت‌های استان نیز این همراهی و همدلی اتفاق بیفتد.

 

بیشتر بخوانید 

استاندار خراسان جنوبی: پروژه‌های عمران شهری باید پیوست فرهنگی داشته باشد

تدبیر، تلاش و توسعه سه محور اصلی پیشرفت همه جانبه خراسان جنوبی است

 

ملانوری ادامه داد: باید این درک و بینش در مردم تقویت شود تا بدانند با این پتانسیل‌ها چگونه برخورد کنند تا ارزش افزوده داشته باشد و بتوانند از آنها بهترین استفاده را ببرند.

 

به گفته وی؛ سپاه پاسداران با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد و مجموعه نیروهای بسیجی در اختیار، بسیار خوب می‌تواند در این زمینه کمک کند.

 

استاندار خراسان جنوبی، اولویت استان را در شرایط فعلی کنترل بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: اگر چه همه‌گیری بیماری در تمام دنیا و در کشور شایع است اما از دست دادن مردم، ضایعه بسیار بزرگی است و این که ما در یک روز ۱۵ نفر از هم استانی‌هایمان را از دست بدهیم، اصلاً قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید   شکست سکوت پروژه تجاری-اداری هلال بیرجند

 

ملانوری در تشریح علل شیوع بیماری در استان خاطرنشان کرد: فرارسیدن فصل برداشت محصول و حضور گروهی مردم در مزارع و باغات در افزایش آمار بیماران نقش مهمی داشته، اگر چه شاید کمبودهایی هم در حوزه سلامت استان داریم.

 

وی با تأکید بر اینکه سلامت مردم یک ارزش است متذکر شد: باید برای برگرداندن سلامت مردم و رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی، رسیدگی به معیشت مردم را از برنامه‌های اولویت دار در شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: به مدیریت بومی و محلی اعتقاد دارم و اگر قرار است اتفاق خاصی در این زمینه در استان رخ بدهد باید در سایه این مدیریت باشد.

 

ملانوری تأکید کرد: هنر مدیر این است که به مدیریت مرکزی وصل نباشد و بتواند شرایط را با توجه به ظرفیت‌های بومی و محلی مدیریت کند.

 

وی افزود: برای رفع مشکلات استان، استفاده از قابلیت‌های موجود و نحوه به کارگیری ظرفیت‌ها باید در داخل مجموعه تصمیم‌گیری کنیم و همه با هم در راستای توسعه خراسان جنوبی با مشارکت و همدلی گام برداریم.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

استاندار خراسان جنوبی از سپاه پاسداران به عنوان ظرفیتی مهم در نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی جدای از ساختارهای تشکیلاتی و سازمانی، سرمایه‌های خاصی همچون نهادهای انقلابی دارد که منحصر بفرد است.

 

ملانوری تصریح کرد: سپاه از جمله نهادهایی است که در بدو انقلاب شکل گرفته و تا الان هم در راستای دفاع از ارزش‌ها به خوبی اقدام کرده است بنابراین در شرایط فعلی انتظار می‌رود نقش آفرینی خوبی داشته باشد و به منظور انتفاع مردم به کمک دولت‌ها بیاید.

بیشتر بخوانید   امروز صدای اعتراض همه دنیا بر علیه رژیم صهیونیستی بلند است

 

وی ادامه داد: از سپاه پاسداران جز اینکه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، آبادانی شهرها و روستاها و محرومیت زدایی حضوری فعال داشته باشد، انتظار دیگری نمی‌رود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها