منازل روستایی شهرستان نهبندان، بیمه حوادث هستند

فرماندار نهبندان گفت: تمامی منازل روستایی نهبندان امسال بیمه بوده و تا ۲۵ میلیون تومان امکان پرداخت برای جبران خسارت به منازل و پنج میلیون تومان خسارت اثاثیه، وجود دارد.

به گزارش “پیام خاوران “ ؛ مجید بیکی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان اظهار کرد: حذف چرخه پیشگیری از مراحل مدیریت بحران، بسیار زیان بار و پرهزینه است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی در ابتدا باید از وقوع هرگونه حادثه و بحرانی جلوگیری کنند، گفت: تمامی دستگاه های امدادی و عملیاتی شهرستان بنا به پیش بینی هواشناسی، مبنی بر وقوع روان آب باید آماده باش کامل باشند.

 

بیشتر بخوانید 

فرماندار نهبندان خواستار شد:ارتقای بیمارستان و تکمیل اورژانس بیمارستان شهید آتشدست

درخواست فرماندار نهبندان برای شتاب بخشی به پروژه سد بندان

 

بیکی با بیان اشاره به پیش بینی بارندگی ها تا ۳۰ میلی متر در استان خراسان جنوبی، ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید ظرف ۴۸ ساعت گزارش مکتوب اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت بحران شهرستان را به فرمانداری ارسال کنند.

وی تصریح کرد: برخی قنوات نهبندان هر ساله در معرض سیل هستند، بنابراین دستگاه های دولتی باید همت کرده و خسارت در بخش قنوات آسیب دیده را با مشارکت مردم کاهش بدهند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه وضعیت جاده ها باید به مردم اعلام شود، تأکید کرد: اولین وظیفه دستگاه های اجرایی این است که برای خسارت هایی که هر ساله در اثر سیل به وقوع می پیوندد، برنامه عملیاتی داشته و نقاط حادثه خیز شهری و روستایی را شناسایی و بازدید کنند.

وی همچنین به حفاری های شرکت گاز در برخی نقاط نهبندان اشاره و بیان کرد: این حفاری ها در زمان وقوع روان آب، سبب خسارت به منازل مردم می شود، بنابراین دهیاران باید اخطار لازم را در این خصوص به پیمانکاران بدهند تا خسارت ها در فصل بارندگی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید   فرماندار نهبندان خواستار شد:ارتقای بیمارستان و تکمیل اورژانس بیمارستان شهید آتشدست

بیکی با تصریح به اینکه شهرداران و دهیاران با توجه به اخطاریه های هواشناسی، به عنوان مدیران بحران شهری و روستایی باید در حوزه های خود آماده باش کامل باشند؛ افزود: سامانه پیامکی مدیریت بحران دستگاه ها باید فعال شود تا اخطارها به موقع به دستگاه های اجرایی و امدادی گزارش شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی با بیان اینکه تمامی منازل روستایی نهبندان امسال بیمه هستند، گفت: تا ۲۵ میلیون تومان امکان پرداخت برای جبران خسارت به  منازلی پنج میلیون تومان خسارت اثاثیه دیدند، وجود دارد؛ بنابراین این موارد باید سریعاً به دستگاه مربوطه و بیمه اعلام شود.

بیکی با اعلام اینکه از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری به دلیل بارندگی رگباری و شدید، مدیران باید در شهرستان حضور داشته باشند؛ تصریح کرد: لایروبی قنوات باید به آب منطقه ای اعلام شود، همچنین آماده سازی تمامی ماشین آلات، امکانات و تجهیزات روستایی باید مورد توجه بوده و نقطه ای نیز برای اسکان اضطراری روستایی و شهری پیش بینی شود.

️ در این جلسه هر یک از مدیران مربوطه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و تمهیدات پیش بینی شده ارائه کرد.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها