تولید لاستیک در کویرتایر ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت کویرتایر از افزایش ۳۰ درصدی تولید لاستیک این کارخانه نسبت به سال گذشته در سال «جهش تولید» خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “،سید محمدحسین زینلی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما به عنوان مقلدین رهبر معظم انقلاب و سربازان جبهه اقتصاد پیام ایشان را دریافت کردیم.

 

افزایش ۳۰ درصدی تولید لاستیک «کویرتایر»

وی افزود: در همین راستا از آغاز سال جاری تصمیم گرفتیم در تولید کارخانه جهش ایجاد کنیم و حسب آمار و ارقامی که هم در سایت کارخانه و هم در سایت سازمان بورس قابل دسترسی است با افتخار اعلام می‌کنیم تولید سال جاری «کویرتایر» نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به دلایل کمبود لاستیک در سطح بازار عنوان داشت: کشور به لحاظ تولید تایر و لاستیک مورد نیاز کاملاْ خودکفا است.

 

با مازاد تولید روبرو هستیم

زینلی با بیان اینکه در تولید رینگ ۱۳ تا ۱۵ یعنی پژو، انواع پراید و سمندعلاوه بر نیاز کشور، با مازاد تولید نیز روبرو هستیم، تصریح کرد: حتی در تولید رینگ ۱۶ نیز خودکفا هستیم و تنها در تولید رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ دچار مقداری کمبود هستیم که طی سال‌های آینده در تولید این رینگ‌ها نیز خودکفا خواهیم شد و پیشتاز آن در کشور نیز کویرتایر است.

 

وی عدم نظارت صحیح را دلیل اصلی نرسیدن لاستیک به مصرف‌کننده واقعی علی‌رغم تولید بالای این کالا در کشور دانست و گفت: متاسفانه در کشور همه چیز را به دلار وصل کرده‌ایم به طوری که با نوسان قیمت این ارز، مردم به دنبال تبدیل دارایی خود به سرمایه در دسترس و ثابت از جمله سکه، مسکن و دلار یا کالاهای مصرفی ضروری همچون لاستیک هستند که برای آن‌ها امکان نقدشوندگی سریع را داشته باشد.

بیشتر بخوانید   مهارت آموزی ۹۵ نفر از معلولین در خراسان جنوبی

 

بیشتر بخوانید

مدیرعامل شرکت کویرتایر:دولت ونظام به شرق کشور بدهکار است

کویرتایر واحد نمونه ملی شناخته شد

 

ردیابی زنجیره مصرف در سامانه جامع تجارت

مدیرعامل شرکت کویرتایر بیان داشت: البته دولت نیز در ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای ساماندهی این بلبشو و وضع ناهنجار داشته که راه‌اندازی سامانه جامع تجارت از جمله این اقدامات بوده و ما نیز از آن استقبال و تبعیت کردیم.

 

زینلی اضافه کرد: در این سامانه ما ملزم هستیم تمام تولیدات کارخانه را در آن ثبت کنیم به طوری که خریداران محصول تولیدی و کسی که خریدار، محصول را به وی می‌فروشد تا مصرف‌کننده نهایی آن، قابل ردیابی است.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم با فعالیت این سامانه در آینده از گران‌فروشی و احتکار فاصله بگیریم، تصریح کرد: این اتفاق باعث خواهد شد تا مردم و مصرف‌کنندگان واقعی بتوانند به محصول تولیدی و مورد نیاز خود به راحتی دسترسی پیدا کنند.

 

عدم نظارت صحیح؛ دلیل اصلی کمبود لاستیک در کشور

مدیرعامل شرکت کویرتایر عنوان داشت: در یک کلام می‌توانم بگویم ما در کشور به هیچ‌وجه متناسب با نیاز مصرف‌کننده با کمبود تولید لاستیک روبرو نیستیم، اما عدم نظارت صحیح موجب احتکار این کالا در انبارها و کمبود شده است.

 

زینلی با بیان اینکه به عنوان تولیدکننده می‌گویم که در تولید رینگ‌های پرمصرف کشور نه‌تنها کمبودی نیست بلکه تولید مازاد نیز وجود دارد، ادامه داد: به همین دلیل متقاضی صادرات مازاد تولید هستیم، اما دولت محترم با این پیش‌فرض که کشور نیاز دارد صادرات لاستیک و تایر را ممنوع اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید   آغاز پیش‌فروش اقساطی کوییک توسط گروه سایپا

 

ظرفیت خوب «افغانستان» برای صادرات لاستیک

وی افزود: با توجه به همجواری استان خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان، انتظار ما این است حداقل برای تایرهایی مانند خودروهای شاسی‌باند که مصرف آن در کشور کم است و «کویرتایر» نیز پیشتاز تولید آن می‌باشد، اجازه صادرات بدهند.

 

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه در کشوری مانند افغانستان که مرزی طولانی با خراسان‌جنوبی و کارخانه کویرتایر دارد، ماشین‌های شاسی‌بلند و دست دوم زیادی وارد این کشور می‌شود، ادامه داد: این افراد برای خودروهای مذکور نیازمند تولیدات ما هستند و چه بهتر که ما بتوانیم با صادرات این محصول، نیاز آن‌ها را پاسخ دهیم.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

در طرح توسعه کارخانه کمک زیادی به ما نشد

زینلی با اشاره به طرح توسعه کارخانه کویرتایر عنوان داشت: متأسفانه در مورد این مسئله چند سال است که با مشکلاتی روبرو هستیم و کمک زیادی به ما نشده است.

 

وی افزود: اخیراً اقداماتی انجام شده است که متاسفانه پاسخگوی نیازهای طرح توسعه ما نیست و با مشکلاتی همچون تأمین ارز مورد نیاز، عدم دریافت تسهیلات متناسب با سرمایه‌گذاری روبرو هستیم، چراکه با تسهیلات با نرخ‌های بالا همچون ۱۸، ۲۰ و ۲۴ درصد سرمایه‌گذاری توجیهی ندارد و اقتصادی نیست.

 

مدیرعامل کارخانه کویرتایر عنوان داشت: ما به طور مشخص از سازمان صمت، نظام بانکی و بانک مرکزی کشور تقاضا داریم در طرح توسعه کارخانه، که همه سوله‌های آن ساخته شده و آماده نصب ماشین‌آلات است و حتی برخی از ماشین‌آلات ساخته شده در کشور خارجی به علت نبود ارز مورد نیاز امکان ترخیص آن‌ها را نداریم، به ما کمک کنند.

بیشتر بخوانید   انتخاب شعار سال حول محور اقتصاد نشان از اهمیت ویژه آن دارد/کویرتایر افتخار استان وکشور است

منبع : فارس

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

1 دیدگاه برای این خبر

  • نویسنده آبان ۲۲, ۱۳۹۹

    بله ، محلول در خرید لاستیک ایرانی با توجه به استادارهای چندگانه ی ایران و اروپا برای ایران متناسب و مناسب است
    مگه قراره لاستیک خارجی برامان تخم رسمی دو زرده بِزّاره، با این قیمت های آبدوخیاریش، نقطه

پربازدید ترین خبرها