آمادگی کشاورزان برای مقابله با هجوم ملخ

فرماندار نهبندان با بیان اینکه کشاورزان نهبندانی آمادگی مقابله با هجوم ملخ‌ها را دارند، گفت: البته در حال حاضر و در شرایط فعلی حجم آفت زدگی مزارع و باغات شهرستان نهبندان زیاد نیست.

به گزارش “پیام خاوران “،مجید بیکی اظهار کرد: یکی از مشکلات کشاورزان شهرستان نهبندان موضوع هجوم ملخ‌ها به مزارع و باغات است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در سال زراعی جاری آمادگی کامل برای مقابله با این آفت در شهرستان وجود دارد، بیان‌کرد: البته در حال حاضر و در شرایط فعلی حجم آفت زدگی مزارع و باغات شهرستان نهبندان زیاد نیست.

 

بیکی ادامه‌داد: در صورت اینکه این ملخ‌ها به شکل هجومی و تهاجمی در مزارع و باغات شهرستان دیده شوند، علاوه بر امکانات شهرستان از ظرفیت‌های استانی نیز برای رفع این آفت استفاده خواهیم کرد تا زمینه رفع دغدغه‌ها و نگرانی کشاورزان فراهم شود.

 

وی با اشاره به اینکه بالاخره کشاورزان برای مقابله با این آفت نیازمند امکانات و ابزار لازم هستند، افزود: هر ساله با همکاری جهاد کشاورزی و مدیریت بحران اعتباراتی به این موضوع اختصاص داده می‌شود که رقم دقیق آن را باید از جهاد کشاورزی پیگیری کرد.

 

فرماندار نهبندان گفت: اعتبارات سال گذشته در بخش‌هایی چون خرید سم، سم‌پاش و سایر ابزار لازم هزینه شده است.

 

بیکی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان نهبندان برای مقابله با آفت ملخ ظرفیت‌های مردمی است، اظهار کرد: کشاورزان این منطقه در یک همدلی و همکاری ابزار و امکانات شخصی چون تراکتور و … را برای مقابله با این آفت در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی با تأکید بر اینکه پایش مستمر برای مقابله با هجوم این آفت از سوی نهادهای متولی امر صورت می‌گیرد، یادآور شد: در مقابله با این همواره پشتیبان کشاورزان نهبندان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید   کمک ۹۳۸ میلیون تومانی خیران به محرومان خراسان‌جنوبی

منبع :مهر

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها