حمایت مجموعه علمی، فرهنگی و مذهبی آیت الله آیتی از ایتام نیازمند

مدیرمجتمع فرهنگی مذهبی آیت الله آیتی گفت: این مجموعه ۲۰۰ نفر از ایتام نیازمند را تحت حمایت خود قرار داده است.

حجت الاسلام علیرضا حسینی در گفتگو با پیام خاوران اظهار کرد: اخیرا طی تفاهم نامه‌ای بین مجموعه مجتمع فرهنگی مذهبی آیت الله آیتی با کمیته امداد استان، از ۲۰۰ نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد، حمایت مالی خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰ نفر سادات و بقیه غیر سادات هستند، گفت: چشم اندازی که برای این طرح تعریف کردیم این است که این تعداد را به یک هزار نفر ظرف یک سال آینده ارتقاء و افزایش دهیم.

 

حسینی ادامه داد: این ۲۰۰ نفر از حوزه شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان و خوسف هستند که در فازهای بعدی سایر شهرستان‌های استان را تحت پوشش خواهیم داد.

 

وی تاکید کرد: اگر فردی، ایتامی را می‌شناسند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند آن‌ها را به ما معرفی کنند چرا که این طور افراد برای ما در اولویت حمایتی هستند.

 

بیشتر بخوانید 

استقبال کم نظیر مردم از کار تمیز فرهنگی در شب میلاد منجی عالم/ بازدید صفحه اینستاگرامی دفتر مقام معظم رهبری

 

مدیر مجتمع فرهنگی مذهبی آیت الله آیتی تصریح کرد: در راستای چشم اندازی که برای این طرح تعریف کردیم از خیرین و مومنین عزیز می‌خواهیم نذورات، وجوهات، صدقات و کفاراتی را که تمایل دارند به ایتام و سایر نیازمندان برسد می‌توانند با مراجعه به این مجموعه به آدرس بیرجند، خیابان شهید مطهری،کوچه شهید خزایی، ساختمان حسینیه و کتابخانه مرحوم آیت الله آیتی، دفتر وجوهات شرعیه، به دست نیازمندان برسانند.

 

وی یادآور شد: مجموعه حضرت آیت الله آیتی مشتمل بر حسینیه در دو طبقه، کتابخانه در دو سالن، دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، اخذ وجوهات و دفتر خیریه وابسته به مسجد مرحوم آیت الله آیتی است.

بیشتر بخوانید   کمک ۹۳۸ میلیون تومانی خیران به محرومان خراسان‌جنوبی

 

حسینی به خدماتی که در این مجموعه ارائه می‌شود اشاره کرد و افزود: این خدمات شامل پاسخگویی به مسائل شرعی، کتابت و نگهداری از وصیت نامه‌ها و مبایعه نامه‌هایی که از قدیم در این مجموعه نوشته و نگهداری می شده‌، است.

 

وی بیان کرد: همچنین برگزاری جلسات ولادت و شهادت، اخذ وجوهات شرعی مردم مانند صدقات، کفارات و نذورات و سهمین از دیگر خدمات است.

 

حسینی گفت: همچنین دو سالن مطالعه با مخزن غنی کتابخانه به تفکیک برای آقایان و خانم‌ها، اعطای کوپن نان به بیش از ۷۰۰ خانوار نیازمند به صورت ماهیانه که این سنت بالغ بر ۴۰ سال سابقه دارد از دیگر اقداماتی است که در این مجتمع انجام می‌شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی خاطرنشان کرد: پرداخت شهریه به طلاب علوم دینی، پرداخت سهم سادات به سادات نیازمند خدمات دندان پزشکی نیز از دیگر خدماتی است که این مجموعه ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها