۷شهرخراسان جنوبی در وضعیت قرمز/بانک ها در چک ها، سررسید اقساط و جرایم بانکی مردم مراعات کنند

استاندار خراسان جنوبی گفت: چهار شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه و خوسف نارنجی و بقیه شهرستان های استان قرمز هستند. 

به گزارش “ پیام خاوران ” حمیدملانوری شمسی شامگاه یکشنبه با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت :همه ما می دانیم که در این شرایط سخت، کادر بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به بیماران، نهایت تلاش خود را می کنند.

وی ادامه داد: این عین بی انصافی است که گاه اظهارنظر هایی می شود که مطابق با واقعیت نیست، درست مثل این که ما سربازی را بدون سلاح و مهمات به خط مقدم بفرستیم و پشت سر بنشینیم و عملکردش را زیر سؤال ببریم، این اظهارنظرهای غیر واقعی، انگیزه را از کادر درمان می گیرد.

استاندار خراسان جنوبی  تأکید کرد: همین که این بزرگواران با آن لباس های خاص و در چنان محیط پراسترسی، مشغول انجام کاری سخت و دشوار هستند، بسیار ارزشمند است و ما باید قدردان باشیم و به آنها انگیزه بدهیم.

ملانوری شمسی گفت: فرمانداران مکلفند طی نشستی با حوزه های مرتبط برنامه ریزی کنند و به هر شکل ممکن، حضوری، غیر حضوری، با ارسال پیامک، اهدای شاخه گل و… البته با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برای عرض خداقوت به این عزیزان اقدام کنند.

وی ادامه داد: عوامل نیروی انتظامی که جهت کنترل ورود و خروج خودروها در پایگاه های ورودی شهرها مستقر هستند نیز در این برنامه دیده شوند و احوالپرسی از این عزیزان نیز می تواند باعث تجدید روحیه شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی  از فردا در استان گفت: طرح محله محور مبارزه با بیماری کرونا از فردا به طور رسمی در استان  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج، بیمار یابی در سطح گسترده ای صورت می گیرد و امیدوارم با ارائه آموزش های لازم و کنترل شرایط بتوانیم زنجیره شیوع بیماری را تا حد ممکن قطع کنیم وهمراهی و همکاری مردم، شرط موفقیت این طرح محله محور و خانواده محور است.

بیشتر بخوانید   ۱۰ هزار بسته غذایی بین مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی توزیع می شود

ملانوری شمسی در ادامه به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و گفت:  براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، اجرای محدودیت ها همچنان بر اساس رنگ بندی شهرهاست و همچنان چهار شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه و خوسف نارنجی و بقیه شهرستان های استان قرمز هستند.

وی ادامه داد: ورود و خروج خودروها به شهرستان ها، تابع ضوابط قبلی است به این شکل که خودروهای بومی اجازه خروج و خودروهای غیربومی اجازه ورود به شهرستان را ندارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ترددهای ضروری از ساعت ۹ شب به بعد باید با هماهنگی فرمانداری ها و طی مکاتبات لازم صورت گیرد، در غیر این صورت افراد باید کارت شناسایی یا گواهی معتبری دال بر ضرورت تردد به همراه داشته باشند.

وی افزود: شرکت های خدمات رسان آب، برق و گاز، در راستای رعایت حال مردم، طی این دو هفته نباید نسبت به قطع هیچ انشعابی در واحدهای مسکونی، تجاری و خدماتی اقدام کنند.

ملانوری شمسی موضوع حضور مردم در آرامستان ها  طبق روال گذشته مدیریت شود و بانک ها هم مکلفند چک ها، سررسید اقساط و جرایم بانکی مردم را در این ایام مراعات کنند همچنین بستر فعالیت دستفروش ها هم در ساعت های مجاز با هماهنگی شهرداری ها فراهم است.

انتهای پیام/۱۰۰

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها