مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی: اخذ مجوز کسب و کار بدون مراجعه به ادارات مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت:  فعالان محترم اقتصادی بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی جهت دریافت شماره اقتصادی می توانند نسبت به اخذ مجوز کسب و کار اقدام نمایند.

به گزارش “پیام خاوران “  جعفر احسانی مهر اظهار داشت : با عنایت به پیگیری های صورت گرفته توسط وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور، گام ۴۵ در ثبت نام کداقتصادی حذف و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی و شماره ملی برای اشخاص حقیقی جایگزین گردیده است.

 

وی افزود : با حذف گام ۴۵ فرآیند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور مودی مالیاتی تلقی شده و شماره اقتصادی آنها بدون نیاز به طی مراحل راستی آزمایی صادر خواهد شد و نیاز به هیچ استعلام دیگری نیست .

 

مدیرکل محترم امور مالیاتی خراسان جنوبی با اشاره به رویکرد اساسی نظام مالیاتی مبنی بر حمایت از تولید و صادرات و همچنین تسهیل فضای کسب و کار عنوان داشت: روان سازی و تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد پنجره واحد شروع کسب و کار باعث شده، فعالان اقتصادی در شرایطی آرمانی و به دور از پیچیدگی های اداری، مجوزهای لازم کسب و کار را اخذ کنند.

احسانی مهرافزود ، اجرای گام ۴۵ فرایند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی، زمان بر بود، ولی هم اکنون اطلاعات لازم از سوی دستگاههای صادرکننده مجوز برای سازمان امور مالیاتی کشور ارسال می گردد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی  ادامه داد: یکی از بسترهای الکترونیک مناسبی که سازمان امور مالیاتی کشور در این شرایط حساس بیماری کرونا جهت ایجاد فاصله اجتماعی و همچنین کاهش هزینه های اجتماعی جهت فعالان محترم اقتصادی ایجاد نموده، سامانه ابلاغ الکترونیک است و مودیان محترم مالیاتی می توانند با مراجعه به سامانه www.tax.gov.ir و تأیید اطلاعات، در هر لحظه از وضعیت اوراق مالیاتی خود اطلاع یابند.

بیشتر بخوانید   واریز 4 هزار و 472 میلیارد ریالی مالیات به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان جنوبی

ضمنا مردم شریف استان می توانند در صورت داشتن هرگونه سئوال، ابهام، گزارش، انتقاد یا پیشنهاد، با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ در هر ساعت شبانه روز تماس حاصل نمایند

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها