محورهای مواصلاتی یکی از شاخص های اصلی توسعه استان/اجرای ۱۶۰کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از راه ها به عنوان شریان های حیاتی استان نام برد و تأکید کرد: محورهای مواصلاتی یکی از شاخص های اصلی توسعه به شمار می روند.

به گزارش“پیام خاوران “ .بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر از طریق راه ومحورهای جاده ای کشور جا به جا می شود توسعه متوازن زيرساخت هاي حمل و نقل و راه ها به عنوان يكي از مولفه هاي حياتي در رونق اقتصادي همواره مورد توجه دولت ها بوده است كه تحقق اين مهم در کردیدور شرق کشور مي تواند منجر به بهبود مناسبات اقتصادي و تجاري شود.

 

خطوط ريلي، جاده اي و هوايي مناسبات اقتصادي و شريان هاي ارتباطي يك منطقه را تضمين كرده و در واقع تسهيلگر امور اقتصادي هر منطقه است كه دولت ها نيز به آن توجه ويژه اي دارند.

 

استان خراسان جنوبی به لحاظ موقعيت جغرافيايي یکی از محورهای استراتژیک و حیاتی در جهت توسعه زیرساخت‌های شرق کشور است که از چابهار آغاز وپس از عبور از زاهدان و بیرجند به مشهد اتصال می یابد. و بهبود كيفي زيرساخت هاي حمل و نقل اين استان نه تنها در كار ويژه توسعه استاني بلكه در كاربرد ملي نيز نقش موثري دارد.

 

محور شرق کشور که در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارد، بخش عمده‌ای از آن استان خراسان جنوبی را در برمی‌گیرد که علاوه بر ترافیک ترانزیتی، ترافیک محلی هم در آن بسیار بالا است.

 

کار در حوزه ساخت و ساز شهری حق الناس است

 

استاندار خراسان جنوبی نیز در دیدار با مدیرکل ومعاونان اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: اگر چه کار شما در مجموعه راه و شهرسازی با آسفالت و قیر و مصالح ساختمانی مرتبط است اما از آن جایی که نتیجه کارتان با روحیه مردم در ارتباط است، کاری ظریف به شمار می رود.

بیشتر بخوانید   رهاوردهای سفر دو روزه رئیس جمهور به خراسان جنوبی

 

 

بیشتر بخوانید 

۷شهرخراسان جنوبی در وضعیت قرمز/بانک ها در چک ها، سررسید اقساط و جرایم بانکی مردم مراعات کنند

جذب اعتبارات ملی، تکلیف مدیران است/ درمیان،قطب تقریب مذاهب خراسان جنوبی

 

 

وی تصریح نمود: در حوزه شهرسازی با دو موضوع سرو کار دارید، ساخت و سازهای نهادهای عمومی و بخش خصوصی که در دو حالت باید نظارت کافی صورت گیرد.

 

ملانوری شمسی بیان کرد: نظارت در این زمینه نقش مهمی دارد که باید در طراحی پروژه ها، فرهنگ، رسوم و عرف جامعه را در نظر گرفته و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه را هم در نظر داشته باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی از کار در حوزه ساخت و ساز شهری به حق الناس تعبیر کرد و گفت: در همه پروژه هایی که اجرا می کنیم باید آینده نگر باشیم، چرا که ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال دیگر آیندگان کارهای ما را می بینند، ما را قضاوت می کنند و بر اساس عملکردمان به ما درود می فرستند یا نفرین مان می کنند.

 

وی از راه ها به عنوان شریان های حیاتی استان نام برد و تأکید کرد: محورهای مواصلاتی یکی از شاخص های اصلی توسعه به شمار می روند.

 

ملانوری شمسی ادامه داد: اگر ما از توسعه در بخش های مختلف حرف می زنیم، نیاز است که راه های دسترسی مناسبی داشته باشیم و تلاش کنیم در این زمینه به میانگین کشوری برسیم.

 

وی یادآور شد: در بحث تقسیم خدمات در حوزه راه ها و بهسازی محورهای مواصلاتی باید توزیعی عادلانه داشته باشیم و به تناسب نیاز هر منطقه، اعتبار تخصیص دهیم تا همه مناطق به یک اندازه دیده شوند .

بیشتر بخوانید   رشد سه برابری تسهیلات پرداختی بانک‌ها در خراسان جنوبی

 

استاندار خراسان جنوبی از تلاش حوزه راه و شهرسازی استان برای جذب اعتبارات ملی گفت و خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد در این زمینه روند رو به رشدی داشته ایم بنابراین باید ضمن حفظ وضع موجود برای افزایش این اعتبارات تلاش کنیم

 

ملانوری شمسی تأکید کرد: ما به همان اندازه که در جذب اعتبارات و اجرای پروژه ها تلاش می کنیم و نتایج خوبی را رقم می زنیم به همان اندازه هم انتظارات مردم را بالاتر می بریم که البته این حق مردم است.

 

وی گفت: انتظار این است که موارد گذشته با همان شدت و حتی بیشتر ادامه پیدا کند و آن جا که موانعی سد راه می شوند با جدیت پیگیری صورت گیرد تا رفع شوند.

 

استاندار خراسان جنوبی تلاش های صورت گرفته طی یکی دو سال گذشته را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات استان در زمان حضور استاندار قبلی رضایتمندی مردم را به همراه داشته که قابل تحسین است.

 

ملانوری شمسی به پروژه راه آهن هم اشاره کرد و گفت: اگر چه این پروژه، به گونه ای نیست که ظرف ۶ ماه یا یک سال آینده به ثمر برسد اما چون از پروژه های کلیدی استان است باید با جدیت دنبال شود و به نتیجه هم برسد.

 

وی با تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد؛ اقدامات با سرعت تداوم یافته و با انگیزه پیش بروند تا مردم از عایدات آنها منتفع شوند.
۱۶۰ کیلومتر باند دوم امسال در خراسان جنوبی زیر بار ترافیک می رود

بیشتر بخوانید   مراسم تشییع و وداع با شهدای گمنام ؛ ۸ تیرماه در بیرجند

 

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی ازهدف گذاری انجام شده برای تکمیل ۱۶۰ کیلومتر باند دوم درسطح استان خراسان جنوبی درسال ۹۹ خبر داد وگفت: برای تحقق این مهم با جدیت تلاش می کنیم.

انتهای پیام /۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها