طرح محله محور شهید سلیمانی در خراسان جنوبی آغاز شد

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: طرح محله محور شهید سلیمانی در راستای جلوگیری و کنترل ویروس کرونا در پایگاه‌های مقاومت بسیج استان آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران “،مهدی هنری این طرح را در راستای مبارزه با شیوع کرونا جامع و کامل دانست که در صورت اجرای موفق طی یکی و ۲ ماه آینده شاهد کنترل و کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه اکنون اجرای این طرح در ۱۰ محله شهر بیرجند شروع شده و در سایر نقاط پرخطر استان نیز اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: قرارگاه طرح محله محور شهید سلیمانی به فرماندهی استانداری خراسان جنوبی در استان تشکیل شد و دبیرخانه آن در بسیج جامعه پزشکی راه‌اندازی شده و فرماندهی عملیات این طرح برعهده مجموعه سپاه انصارالرضا(ع) و بسیج سازندگی استان است.

 

بیشتر بخوانید

قرارگاه جهادی مقابله با کرونا در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

۹ پروژه عمرانی بسیج سازندگی به یاد جهادگران آسمانی خراسان جنوبی افتتاح شد

 

هنری عنوان کرد: این طرح با تشکیل کمیته‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی در استان آغاز شده که تیم‌هایی متشکل از پزشک، پرستاران، کارشناسان بهداشت و نیروی‌های جهادی در هر محله به صورت مجزا تشکیل می‌شود تا امور مربوط به مراقبت و درمان، آموزش پیشگیری از کرونا، تسریع در بیماریابی، نظارت بر اصناف، قرنطینه خانگی و مسائل اقتصادی افراد کرونا مثبت و آسیب دیده از کرونا را تحت حمایت، نظارت و کنترل دقیق قرار دهند.

 

وی یکی از ویژگی‌های مهم طرح محله محور شهید سلیمانی را «قرنطینه معکوس» ذکر و اضافه کرد: افراد در معرض خطر شامل سالمندان، بیماران خاص و زنان باردار در این طرح تحت مراقبت و کنترل قرار می‌گیرند و با تامین خواسته‌های آنان از ورود این افراد به محیط‌های آسیب‌زا و آلوده جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید   با حضور رئیس بنیاد مستضعفان:مجموعه فرهنگی ورزشی علوی بیرجند افتتاح شد

 

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: در صورت امکان مواد غذایی بیماران قرنطینه‌ای نیز در این طرح تهیه می‌شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشند، همچنین در صورت نیاز مکان‌ها خاصی برای افراد کرونا مثبتی که شرایط را برای رعایت قرنطینه خانگی در منازل خود ندارند، نیز فراهم می‌شود.

 

هنری اظهار داشت: همچنین در این طرح در راستای شناسایی سریع بیماران کرونایی غربالگری به صورت خانه به خانه نیز انجام خواهد شد و آموزش جهادگران و بسیجیان در شناسایی افراد دارای علائم مشکوک کرونایی، طریقه راهنمایی، چگونگی رهگیری و همچنین ارائه خدمات حین و پس از بیماری توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی بیان کرد: در این طرح فرماندهان پایگاه‌های بسیج استان به عنوان فرمانده عملیات در محلات انتخاب شده‌اند چرا که شناخت و بومی بودن فرماندهان باعث تسریع در اجرا خواهد شد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها