اما و اگر‌ های تغذیه بیماران کرونایی

پروتئین‌ ها، مایعات فراوان و سوپ‌ های غنی شده با سبزیجات می‌ تواند در بهبود روند درمان کرونا موثر باشد.

به گزارش “پیام خاوران “،راغبی کارشناس تغذیه معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه همراهان بیماران کرونایی تمایل دارند تا میان وعده‌ هایی سالم و خانگی را برای بیمارشان تهیه و به بیمارستان ببرند گفت: توصیه ما این است که این میان وعده‌ ها را به صورت آماده و قابل مصرف به بیمارستان ببرند.

 

وی افزود: از آن جایی که اکثرا میوه را به عنوان میان وعده برای بیمار بستری می‌ برند توصیه می‌کنیم میوه‌ها کاملا شستشو و ضدعفونی شده باشند و در حجم کم برای بیمار برده شود.

 

راغبی بیان کرد: حتما میان وعده مدنظر را داخل ظرف یکبار مصرف و درب دار قرار داده و مشخصات، نام و نام خانوادگی بیمار و نام بخش را بر روی ظرف درج کنند.

 

کارشناس تغذیه معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: استفاده از آبمیوه‌ های صنعتی برای بیماران کرونایی ممنوع است، به دلیل مشکلات تنفسی‌ ای که بیمار با آن دست و پنجه نرم می‌ کند آبمیوه‌ های طبیعی نیز بایستی تا حجم ۳۰۰ سی سی به بیمار خورانده شود.

 

او عنوان کرد: استفاده از دمنوش‌ ها نیز باید تحت نظر پزشک معالج باشد، چون گا‌ها باعث تداخل دارویی شده و روند درمان بیماری را مختل می‌ کند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

راغبی تصریح کرد:، چون این بیماران دچار بی اشتهایی هستند و این جزئی از سیر روند بیماری است بهتر است برای تقویت بنیه بدنی آن‌ها سوپ‌ های غنی شده با مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز، گوشت سفید همراه با سبزیجاتی مانند هویج و یا حتی در صورت تمایل کدو حلوایی را به عنوان پیش غذا برای آن‌ها آماده کنند.

بیشتر بخوانید   انشعاب های آب، برق و گاز در این دو هفته قطع نمی شوند

منبع :باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها