مردم بیش ازحدنیازمرغ نخرند/روند کاهش قیمت مرغ در بازار بیرجند

چند روزی است مرغ در باند کاهش قیمت قرار گرفته آن طور که امروز قیمت مرغ در مراکز عرضه مستقیم ۲۵ هزار تومان و در مراکز خرده فروشی ۲۶ هزار تومان عرضه شد.

به گزارش ” پیام خاوران “، چند وقتی است مرغ یکه تاز بازار قیمت‌هاست و این امر سبب گلایه‌مندی مردم شده بود آن طور که قیمت مرغ در مدت دو هفته نوسانات زیادی را به خود دید و از ۲۳ هزار تومان تا ۳۶ هزارتومان رسید و تعدادی زیادی از مردم با این ماده غذایی خداحافظی کردند.

 

یکی از شهروندان بیرجندی که معتقد است قیمت مرغ از ابتدای سال تاکنون نوسانات زیادی را به خود دیده است گفت: قیمت این محصول در فروردین ماه به ۹ هزار تومان رسید که البته این قیمت بیشتر ناشی از مازاد عرضه و کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا بود اما از خرداد امسال قیمت مرغ رفته‌رفته افزایش پیدا کرد و در شهریور به ۱۸ هزار تومان رسید.

 

وی ادامه داد: تولیدکنندگان معتقد بودند که دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ نبود نهاده‌های دامی است و این درحالی است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هرگاه در صفحه تلویزیون ظاهر می‌شدند اعلام می‌کردند در این زمینه کمبود نداریم و قیمت مرغ نباید بیشتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان باشد حال آنکه در استان خراسان جنوبی که قطب تولید مرغ است شاهد افزایش بی سابقه قیمت مرغ بودیم.

 

۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان بود اما امروز در مراکز عرضه مستقیم مرغ گرم با قیمت ۲۵ هزار تومان و در مراکز خرده فروشی با قیمت ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه شد.

 

رییس اتحادیه مواد پروتئینی بیرجند هم در گفت گو با خبرنگار ما در بیرجند ضمن تایید روند کاهشی مرغ در استان گفت: چند روزیست شاهد کاهش قیمت مرغ در بیرجند هستیم گفت: امروز شنبه مرغ با قیمت ۲۵ هزار تومان در مراکز عرضه مستقیم و ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان در مراکز خرده فروشی عرضه شد.

بیشتر بخوانید   خسارت ۴۹۰ میلیارد تومانی سیلاب و توفان به خراسان جنوبی

 

زجاجی در پاسخ به اینکه قیمت مرغ تا چه میزان کاهش می یابد افزود: مشخص نیست دقیق که تا چه میزان قیمت کاهش می یابد اما در حال حاضر قیمت با هفته های گذشته که تا۳۶ هزار تومان رسیده بود کاهش یافته است.

 

وی از مردم درخواست کرد از خرید مرغ بیش از حد نیاز خودداری کنند.

 

حال باید دید روندی که نامش را روند کاهشی مرغ می‌نامیم قرار است تا کجا اعمال شود و آیا مرغ به قیمت اصلی خود باز خواهد گشت؟

 

انتهای پیام/۱۰۰

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها