تلویزیون سراسری کشور HD شد

پخش HD (تصویر با قدرت تفکیک بالا) ۱۲ شبکه سراسری و یک شبکه بین‌المللی رسانه ملی با دستور رئیس سازمان صدا و سیما آغاز شد.

به گزارش“پیام خاوران “، بالأخره ۹ آذرماه شد و موعدِ قولی که معاون فنی صدا و سیما در چند روز گذشته داده بود؛ یعنی HD شدن شبکه‌های تلویزیون، علی عسکری رئیس صدا و سیما پس از بازدید از استودیو و اتاق فرمان شبکه‌های یک و سه سیما، راهی نودال جدید شد تا در آیینی رسمی، HD شدن شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی را اعلام و اجرایی کند.

 

علی عسکری با حضور در پخش شبکه‌های یک و سه سیما و سپس در ارتباط‌های تصویری جداگانه با مدیران شبکه و پخش شبکه‌های نسیم (سیما)، نمایش (سیما)، العالم (معاونت برون مرزی)، خبر (معاونت سیاسی)، کودک (سیما)، افق (سیما)، ایران کالا (معاونت مالی و سرمایه انسانی)، ورزش (سیما)، مستند (سیما)، تماشا (سیما) و آی فیلم (برون مرزی) ضمن شنیدن گزارش وضعیت تبدیل سامانه‌های این شبکه‌ها به پخش HD، دستور آغاز پخش با استانداردهای جدید را صادر کرد.

 

در تماس تصویری علی عسکری، سامانه HD در واحدهای سیگنال‌رسانی زمینی، ماهواره‌ای و فرستنده جماران هم به صورت رسمی آغاز به کار کرد. در این مراسم، رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه ملی، حمید شاه‌آبادی، معاون سیما، برنا فیروزی، مشاور اجرایی و رئیس حوزه ریاست رسانه ملی، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی و جمعی از مدیران ارشد رسانه ملی، علی عسکری را همراهی کردند.

 

علی عسکری پیش از این مراسم، در یک برنامه‌ زنده تلویزیونی، پخش برنامه‌های سیما با کیفیت HD را اقدامی در جهت حرکت صداوسیما در مرز دانش روز توصیف کرد. با آغاز پخش شبکه‌ها با کیفیت HD، مخاطبان رسانه ملی به دو صورت امکان دریافت با کیفیت این تصاویر را دارند.

بیشتر بخوانید   لغو برگزاری مراسم و اجتماع‌های محوری یوم الله ۱۳آبان

 

صحبت‌های رئیس صداوسیما درباره آغاز HD شدن شبکه‌های تلویزیونی

 

علی عسکری رئیس صداوسیما در برنامه زنده شبکه یک سیما، پیش از آغاز مراسم رسمی پخش ۱۳ شبکه رسانه ملی با کیفیت HD، پس از گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان که روز جمعه به دست ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید، درباره اهمیت این گام رسانه ملی در پخش باکیفیت شبکه‌ها گفت: رسانه همیشه باید از بالاترین سطوح فناوری‌ها استفاده کند تا بهتر با مخاطب در ارتباط باشد.

 

وی با اشاره به عزیمت رسانه ملی از پخش آنالوگ در تاریخ ۸/ ۸/ ۸۸ به دیجیتال و استفاده از فناوری MPEG4 گفت: در آن زمان هم اولین شهر بزرگ در جهان که چنین خدماتی در آن ارائه شد، تهران بود. حدود یک دهه پس از آن تاریخ، همکاران من در رسانه ملی با مجاهدت فراوان، این سامانه را توسعه و ارتقا داده‌اند، به طوری که اکنون در این جایگاه ایستاده‌ایم. پخش HD مرز دانش امروز است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

رئیس رسانه ملی با قدردانی از زحمات همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه و ابراز امیدواری برای اینکه حوزه سیما به بهترین شکل از این فناوری پخش استفاده کند، گفت: حوزه فنی صداوسیما فعال و پویا است و جوانان دانشمند و ارزشمندی در آن فعال‌اند.

 

وی افزود: هر کدام از بخش‌های مختلف معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی با شرکت‌های دانش‌بنیانی همکاری دارند که به فضل خدا، در مرز فناوری حرکت می‌کنند. خدا را شاکرم که با این در هم‌تنیدگی بین فعالیت‌های سازمان و شرکت‌های دانش بنیان، به کوری چشم دشمنان، توانسته‌ایم این خدمت را با وجود همه فشارها و دشواری‌ها مثل تحریم‌ها و … به ملت بزرگ ایران ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید   نهبندان روی ریل توسعه/60 میلیارد تومان اعتبار صرف اشتغال زایی بخش خرد شد

منبع : تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها