موارد بستری بیماران تنفسی و کرونایی در خراسان جنوبی کاهش یافت

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: موارد بستری بیماران تنفسی و کرونایی در این استان اکنون نسبت به پایان آبان ماه کاهش یافته اما وضعیت شیوع کرونا همچنان نگران کننده است.

به گزارش “پیام خاروان”، غلامرضا شریف زاده اظهار داشت: میانگین موارد بستری بیماران با علائم حاد تنفسی تا قبل از اعمال محدودیت‌های جدید (اول آذر) در خراسان جنوبی ۴۸۰ تا ۵۲۰ نفر و میانگین بستری مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بین ۳۷۰ تا ۳۸۰ نفر بوده است که اکنون مجموع موارد بستری به ۳۲۰ تا ۳۳۰ نفر و موارد کرونا مثبت نیز به ۲۲۰ نفر کاهش یافته است.

 

وی افزود: بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت میزان بستری بیماران با علائم حاد تنفسی در استان اکنون نسبت به ۲۵ آبان ماه ۳۷ درصد و میزان بستری مبتلایان قطعی به کرونا ۲۹ درصد کاهش داشته است.

 

بیشتر بخوانید

طبس و بشرویه در صدر آمار مبتلایان کرونا

سیر صعودی کرونا در خراسان جنوبی/ لزوم پرهیز از دورهمی و سفرها

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین میزان مرگ و میر بر اثر بیماری کووید ۱۹ که اکثر روزها در هفته‌های اخیر دو رقمی بود، اکنون یک رقمی شده است.

 

وی ادامه داد: با این حال همچنان وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی نگران کننده است و باید همه اقشار و گروه‌های جامعه تلاش خود را به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری به کار گیرند که تنها با رعایت هرچه دقیق‌تر شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکان پذیر است.

 

شریف زاده گفت: تا پایان وقت اداری روز گذشته در مجموع ۲۹ هزار و ۴۰۱ مورد آزمایش کرونا در استان خراسان جنوبی انجام شد که از این میزان ۱۲ هزار و ۶۶۰ مورد مثبت کرونا تشخیص داده شده همچنین در این مدت مجموع فوتی‌های استان بر اثر کرونا ۵۹۹ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید    "میررضوی"مدیرکل روابط عمومی بانک صادرات ایران شد

 

وی بیان کرد: میزان بروز تجمعی کرونا به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان یک هزار و ۵۳۲ نفر و بروز موارد جدید نیز ۷.۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: نسبت مرگ و میر ۴.۷ درصد و میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی نیز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۷۲.۵ درصد است.

 

وی تصریح کرد: شاخص نمونه‌گیری در سطح استان ۳۶.۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و نمونه‌های مثبت ۴۳ درصد است.

 

شریف زاده گفت: بین شهرستان‌های استان هم طبس با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۱۰۷ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه نخست، بشرویه با هزار و ۹۰۶ دوم، فردوس با هزار و ۷۳۶ سوم، سرایان با هزار و ۶۶۸ چهارم، قاینات با هزار و ۶۵۰ پنجم، بیرجند با هزار و ۵۶۸ ششم، زیرکو با هزار و ۴۳۷ هفتم، درمیان با هزار و ۹۴ هشتم، سربیشه با ۹۸۴ نهم، نهبندان با ۹۲۲ دهم و خوسف با ۹۰۶ در رتبه یازدهم قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: ۲۷۹ روز از شروع اپیدمی کرونا در استان می‌گذرد که در این مدت هر ۱۱ ساعت یک مورد مرگ اتفاق افتاده و متوسط ابتلای روزانه تا امروز ۴۵ نفر بوده است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت همچنین ۸۲ درصد از موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در سنین بالای ۶۰ سال بوده که از لحاظ جنسیتی ۵۵ درصد مذکر و ۴۵ درصد مونث اعلام شده است.

بیشتر بخوانید   اتمام مرحله اول واکسیناسیون کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی

 

از طرفی در آخرین گزارش روند احتمالی اپیدمی کووید ۱۹ در استان‌های کشور که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، خراسان جنوبی همچنان جزو استان‌های بحرانی با میزان بروز بالا است و رنگ‌بندی جدید شهرهای استان قرار است به زودی اعلام ‌شود.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه هشتم آذر گفت: میانگین بروز هفتگی ابتلا به کووید ۱۹ در هفته گذشته به ۲۰ نفر به ازای هر صد هزار نفر رسید و بیشترین میزان ابتلا در استان‌های ایلام، یزد، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی گزارش شد.

 

سیما سادات لاری افزود: همچنین میزان میانگین موارد مرگ ناشی از این بیماری در هفته گذشته در کشور به ۴۰ نفر در هر یک میلیون نفر رسید و بیشترین میزان مرگ نیز در استان‌های یزد، سمنان و خراسان جنوبی بود.

 

پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در استان خراسان جنوبی روند صعودی گرفت و براساس آخرین رنگ‌بندی، هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

همچنین چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) نیستند.

 

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از صبح شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد که تاکنون مردم و اصناف این استان در اعمال محدودیت‌ها همراهی خوبی داشتند.

بیشتر بخوانید   19 نقشه 25 هزار در استان خراسان جنوبی کار شده است

 

براساس این محدودیت‌ها که کاهش موارد بستری و فوت بیماران کرونایی از نتایج آن است، مشاغل غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی از اول آذر تا دو هفته تعطیل هستند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می‌کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیربومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها