فعالان حوزه گردشگری مهلت ثبت نام در سامانه کارا دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان آذر، فعالان حوزه گردشگری مهلت ثبت نام در سامانه کارا دارند، گفت: مبلغ جدید تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا مرتبط با حوزه گردشگری بین ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد است.

به گزارش “پیام خاوران “ غلامرضا اشرفی اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشترین ضربه در سطح کشور به حوزه گردشگری وارد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا به موجب درخواست‌های زیاد با هدف کمک به واحدها و تاسیسات گردشگری مقرر شده میزان تسهیلات حمایتی دولت به این واحدها افزایش یابد و همچنین دوره تنفس پرداخت این تسهیلات تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان حوزه گردشگری برای دریافت این تسهیلات باید در سامانه کارا ثبت نام کنند، ادامه داد: مهلت ثبت نام فعالین حوزه گردشگری در این سامانه برای بهرمندی از تسهیلات کرونا تا پایان آذرماه ۹۹ تعیین شده است.

 

بیشتر بخوانید 

۹۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی جذب شد

۲۶۸ میلیارد تومان به مشاغل آسیب‌دیده خراسان جنوبی اختصاص یافت

 

اشرفی با اشاره به مبلغ این تسهیلات گفت: مبلغ جدید تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا مرتبط با حوزه گردشگری بین ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: میزان تسهیلات پیش‌بینی شده برای راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان، موسسات آموزشی گردشگری ۶۰ میلیون تومان، ارزیابان و عوامل  تطبیق ۱۶میلیون تومان، شرکت‌های عامل تطبیق ۵۰ میلیون تومان، اقامت گاه‌های بوم گردی و گردشگری سنتی هم براساس تعداد اتاق و درجه واحد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، هتل‌ها براساس ستاره و تعداد اتاق بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، مهمانپذیر و هتل آپارتمان نیز براساس درجه و تعداد اتاق نیز از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان و سفره خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین راهی نیز براساس نوع درجه بین  ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید   برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون خراسان‌جنوبی/ صادرات ۲۱ میلیون دلاری تعاونی‌های استان

وی بیان کرد: واحدهای گردشگری که قبلا از تسهیلات کرونا استفاده کرده‌اند می‌توانند مجددا در سامانه های ذکر شده ثبت نام کنند و مابه تفاوت تسهیلات از طریق نظام بانکی به آن ها پرداخت خواهد شد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

اشرفی در پایان گفت: سامانه ذکر شده می‌تواند میزان تسهیلات متناسب با نوع فعالیت را محاسبه کند اما اگر متقاضی خواهان مبالغ کمتری باشد این امکان نیز پیش بینی شده است و سامانه ذکر شده می تواند براساس ارقام تایید شده وزارت گردشگری میزان تسهیلات استحقاقی را اعلام نماید.

منبع:شبستان

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها