گول نارنجی !کرونا همچنان در کمین است|ابوالفضل زاهدی پور

  • کدخبر: 21381
  • سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹ - ۱۵:۳۵

نزدیک به یکسال است که درگیر این ویروس ناشناخته و لجام گسیخته و بی رحمی شده ایم که در هر جای دنیا و از جمله کشور و استان و شهرهای مان، تا توانسته حمله کرده است .

به گزارش “پیام خاوران “ کار سخت و پیچیده شده، نزدیک به یکسال است که درگیر این ویروس ناشناخته و لجام گسیخته و بی رحمی شده ایم که در هر جای دنیا و از جمله کشور و استان و شهرهای مان، تا توانسته حمله کرده، تلفات بجا گذاشته، ترکش زده و غم و غصه و ناراحتی و مصیبت ساخته و عرصه را برای همگی به تنگ آورده.

 

اما در این سوی ماجرا، بشر فقط با دفاع در حد مقابله با آن برای دور ماندن از گزندش تلاش کرده اما هنوز که هنوز است نتوانسته درمان اساسی و روشی قاطع در مهار این ویروس مخرب پیدا کند.

شهرها روز به روز قرمز و بعضا سیاه هم شده اند و تعداد قربانیان سیر صعودی به خود گرفته است. در این میان مردم هیچ راهی برای مقابله با آن ندیدند جز رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ….

 

گرچه در ابتدا مردم با بی خبری از گستره آدمکش ویروس کرونا باخبر نبودند و او را جدی نمی گرفتند اما با گذشت زمان روز به روز مساله و احتمال ابتلا به ویروس کرونا را جدی تر گرفتند.

 

در کنار این، محدودیت های ستاد ملی مقابله با کرونا با اتخاذ تدابیر سختگیرانه و البته همراهی مردم باعث شد تا شیب تند ابتلا به کرونا ملایم شده و شهرهای زیادی در کشور و خراسان جنوبی از جمله بیرجند از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی برسد.

 

این خبر گرچه جای خوشحالی دارد اما باید مراقب باشیم که این بار از این ویروس، گول نارنجی شدن شهرها را نخوریم و فکر نکنیم که بازی رو به اتمام است چراکه کرونا همچنان در کمین است و کوچکترین غفلتی از سوی مردم و یا ساده انگاری بر سر اینکه دیگر کرونا سر جنگ ندارد باعث خواهد شد دوباره در شیب تند ابتلا و قربانی کرونا قرار گیریم.

بیشتر بخوانید   معتمدیان نعمتي است براي استان خراسان جنوبی|سیدمحمدحسین زینلی

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

پس شهروندان باید که همچنان قوی و محکم در پی رعایت پروتکل های صادره باشند و بر رعایت پروتکل های بهداشتی درمانی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا اصرار بر رعایت ورزند. بی شک سستی در این امر، برگزاری دورهمی های خانوادگی، نزدن ماسک، حضور در مکان های شلوغ، نشستن ممتد دست و صورت و … سبب خواهد شد که غول پنهان کرونا برگردد و باز روز از نو و آمار ازدیاد ابتلا و قربانی از نو شکل گیرد، چرا که بازی این ویروس ادامه دارد….

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها