خسارت ۲۶۰۰ میلیاردی کرونا به ورزش خراسان‌جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان با اشاره به اختصاص هشت ‌هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی گفت: شیوع ویروس کرونا ۲۶۰ میلیارد ریال به باشگاه‌های ورزشی استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش “پیام خاوران “ حسن عزیزی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان مبلغ هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات به باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی را اختصاص داده است.

وی افزود: برای هر نفر شاغل در مجموعه‌های ورزشی و باشگاه‌ها مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال وام با تنفس شش ماهه و کارمزد ۱۲ درصد پرداخت می‌شود و شروع اقساط از اواخر خرداد ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: مدیران باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی به سایت میز خدمت وزارت ورزش و جوانان به آدرسsd.mcy.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

 

بیشتر بخوانید 

۱۰۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی خراسان جنوبی افزوده شد

۲۹۴ خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی احداث شد

 

عزیزی یادآور شد: کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، در حوزه ورزش و جوانان می‌توانند برای تسهیلات کرونایی ثبت نام و با انجام اقدامات و مراحل دریافت تسهیلات کرونایی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح شامل باشگاه‌ها، مجموعه‌های ورزشی و استخرهای خصوصی نیز می‌شود که مبالغ پرداختی به هر یک از عناوین ذکر شده متفاوت می‌باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: باشگاه‌های ورزشی که قبلا نیز از تسهیلات استفاده کرده‌اند، می‌توانند مجدد ثبت نام نموده و مابه التفاوت در قالب این طرح به آنان پرداخت می‌شود.

عزیزی تأکید کرد: در صورت هرگونه سؤال و ابهام متقاضیان تسهیلات کرونایی می‌توانند به حوزه معاونت توسعه امور ورزش اداره کل و امور باشگاه‌های استان با شماره ۳۲۴۰۵۵۶۳ و ۳۲۴۰۳۳۵۰ تماس حاصل فرمائید.

وی با اشاره به ۲۱۶ باشگاه ورزشی بخش خصوصی خراسان‌جنوبی و ایجاد هزار و ۱۲۴ نفر شغل در این حوزه ادامه داد: قریب‌بر ۹۲ درصد این مراکز ورزشی مستاجر هستند.

بیشتر بخوانید   ۸۸ میلیون دلار کالا از مرز ماهیرود صادر شد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی عنوان کرد: باشگاه‌های ورزشی از جمله مکان‌هایی هستند که شیوع ویروس کرونا در این مدت آنها را تحت تاثیر قرار داده و برای مدتی نیز تعطیل بوده‌اند لذا خسارت‌های مالی زیادی را متحمل و درآمد مالکان این مراکز و مربیان‌ ورزشی به شدت کاهش و بعضاً به صفر رسیده است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

عزیزی با بیان اینکه اقداماتی را برای جبران خسارات باشگاه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار دادیم، گفت: طی رایزنی با بانک‌های مختلف یک بسته چهار میلیارد ریالی تسهیلات با نرخ‌های بازپرداخت متفاوت از قرض‌الحسنه تا ۱۸ درصد را آماده کردیم و برخی از باشگاه‌های خسارت دیده را برای دریافت این تسهیلات معرفی کردیم.

وی اذعان داشت: باشگاهها و مجموعه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی در مدت ۱۰ ماهه شیوع ویروس کرونا بیش‌ار ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

منبع:فارس

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها