خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با اشاره به کشف یک پرونده کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی هشدار داد : خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید .

به گزارش “پیام خاوران “،سرهنگ محمدپور در تشریح این خبر گفت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر کلاهبرداری از وي توسط فردي در اینستاگرام موضوع شناسايي سارق يا سارقان احتمالي در دستور کار کارشناسان این پليس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فردی با یک پیج فیک در چندین صفحه مجازی فروشگاه‌های معتبر استان اقدام به سفارش و خرید کالا کرده است که در ادامه از فروشنده درخواست داشته تا پس از ارسال کالا توسط پیک هزینه را برای وی انتقال دهد اما بعد از دریافت کالا دیگر پاسخ گوی فروشنده نبوده و هزینه را پرداخت نمی‌کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی تصریح کرد: با بررسی‌های بعمل آمده کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند، در ابتدا متهم منکر این قضیه شد اما با دیدن مستندات و ادله موجود لب به اعتراف گشود و به کرده خود اقرار نمود و بیان داشت برای ایجاد این صفحه از سیم کارتی که از طریق دوست خود خریداری کرده بود و به نام خود انتقال مالکیت نداده بود استفاده کرده است. کارشناسان پلیس فتا ضمن عودت وجه کلاهبرداری شده به حساب شکات پرونده متهم را جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع دادند.

سرهنگ محمدپور خاطرنشان کرد: کاربران عزیز توجه داشته باشند تا خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر در فضای مجازی انجام دهند و فروشندگان نیز دقت داشته باشند که هنگام تحویل محصول و کالای خود هزینه را در محل از خریدار اخذ کنند.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

بیشتر بخوانید   فعالان فضای مجازی، سربازان مدافع حریم اندیشه‌اند

 

وی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها