صابون بیرجندی در راه ثبت ملی شدن

کارشناس حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ثبت ملی شدن صابون بیرجندی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “، امیر انوری اظهار داشت: در حال رایزنی با پیشکسوت این حرفه هستیم تا بتوانیم به کمک ایشان این محصول را به صورتی جدید‌تر و بهتر تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشکار که پیشکسوت این کار است، ۵۰ سال است که این حرفه را به صورت خانوادگی انجام می‌دهد افزود: اکنون اندکی برایشان سخت است که تغییر مسیر بدهند و کار چندین و چند ساله شان را کمی بروز‌تر کنند و از تکنولوزی‌های جدید استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید

کاروانسراهای خراسان جنوبی نامزد ثبت میراث جهانی شد

افتتاح ۵ پروژه گردشگری در شهرستان بیرجند

کارشناس حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه تحقیقاتی هم در خصوص تغییر شکل صابون و طریقه فروش آن صورت گرفته است اظهار کرد: اکنون در بازار‌ها بیشتر صابون همدان مطرح است، زیرا تبلیغات این محصول به خوبی صورت گرفته و صابون بیرجندی هم برای مطرح شدن نیازمند تبلیغات بیشتر و بسته بندی بهتر است.

 

انوری ادامه داد: این صابون به علت وجود سدر، برای درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند شوره سر، خارش بدن و غیره مفید است و ترکیب کتیرا در این صابون نیز به منظور جلوگیری از ریزش مو و وجود روناس برای ثابت نگه داشتن رنگ مو است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

منبع :باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   موضوع کشف حجاب در استان خراسان جنوبی موضوعیت ندارد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها