استاندار خراسان جنوبی: پژوهش کاربردی به ظرفیت‌ها توجه دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: پژوهشی کاربردی است و می‌تواند تحول ایجاد کند که به ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود توجه داشته باشد.

به گزارش“پیام خاوران “ حمید ملانوری در پیامی به مناسبت ۲۵ آذر روز پژوهش و فناوری با اشاره به این کلام رهبر معظم انقلاب که “علم و تحقیق، کلید قطعی پیشرفت کشور است” افزود: تحولات زندگی بشر در قرن بیستم، بیانگر اهمیت جایگاه علم و تحقیق در پیشرفت جوامع است، به گونه‌ای که امروزه علم و دانایی از محورها و شاخص‌های اصلی تعالی به شمار رفته و بسیاری از کشورهای پیشرفته، وقت و هزینه بسیاری را به توسعه این نیاز اساسی اختصاص داده‌اند.

وی اظهار داشت: به مرور زمان و با صنعتی شدن زندگی و شتاب‌گیری توسعه، علم و دانشی اهمیت یافت که بر مبنای فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی انجام گرفت، به نوعی که پژوهش امری لازم و حیاتی برای توسعه کشورها به شمار رفته و موتور محرک پیشرفت و توسعه محسوب شد.

 

بیشتربخوانید 

عواید موقوفات و شرکتهای سرمایه گذاری هلال مورد بررسی قرار گیرد

خراسان جنوبی نیازمند تقویت زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان است

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: پژوهش در هر موضوعی، در حقیقت تلاش برای حصول بهترین راهکارِ ممکن برای حل مشکلات و موانع موجود است و به عنوان یک کار علمی خلاقانه به کشف راهبردهایی برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه می‌انجامد، البته این موضوع را هم نباید نادیده گرفت که امروزه، پژوهشی کاربردی است و می‌تواند تحول ایجاد کند که به ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود توجه داشته و راه‌های رسیدن به ارزش افزوده از طریق آنها را عملیاتی نماید.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در موضوعات مختلف کاربرد داشته و بتواند منجر به بهره‌وری بیشتر در امور و ایجاد توسعه پایدار شود.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: ایده‌های دارای توجیه اقتصادی حمایت می‌شوند

ملانوری اظهار داشت: این موضوع در استان زرخیز و ثروتمند خراسان جنوبی، اهمیت بیشتری دارد و می‌توان به جرأت گفت تحقیق‌ها و پژوهش‌هایی در اولویت می‌باشند که بتوانند ما را در استفاده هرچه بهتر از معادن غنی، کانی‌های متنوع، محصولات کشاورزی منحصر به فرد، صنایع دستی فراوان و جاذبه‌های گردشگری خارق العاده رهنمون باشند و توسعه پایدار را برای استان به ارمغان آورند.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

وی گفت: اینجانب ضمن تبریک و تهنیت هفته پژوهش و فناوری با عنوان “پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید”، به اساتید محترم دانشگاه‌ها و مراکز علمی، دانشجویان، محققین، پژوهشگران و صاحبنظران، با اعتقاد به این که تحقیق، پژوهش و فناوری، نبض تپنده تولید و خودکفایی است، امیدوارم بتوانیم در سایه همدلی و تعامل، با تدبیر و هم‌اندیشی، به گونه‌ای اقدام کنیم که ضمن برنامه‌ریزی درست و تصمیم‌گیری منطقی، در استفاده از استعدادهای استان به خوبی گام برداریم و با رونق و جهشی که در فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی رقم خواهد خورد، به زودی شاهد توسعه همه جانبه و پایدار استان عزیزمان باشیم.

از ایزد دانا و توانا، توفیق روزافزون جامعه تحقیقاتی استان را در راستای پویایی، آبادانی، پیشرفت، تعالی و توسعه استان خواهانم.

منبع:ایرنا

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها