مرحله سوم کمک‌های مومنانه خراسان جنوبی با اولویت طرح شهید سلیمانی در محلات استان اجرا می‌شود

دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی استان خراسان جنوبی گفت: توزیع کمک‌های مؤمنانه مرحله سوم با اولویت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و جامعه هدف تعیین شده در محلات صورت می‌گیرد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، مهدی هنری ظهر امروز در دومین جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: به منظور اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مدیریت بیماری کرونا به صورت محله محور و در قالب تفاهم وزارت بهداشت با سازمان بسیج مستضعفین پنج کمیته در قرارگاه استانی پیش بینی شده که مسئولیت کمیته حمایتی بر عهده مجموعه بسیج است.

وی افزود: بر این اساس وظیفه جمع آوری کمک‌های مردمی و خیرین و تامین نیازمندی‌های طرح اعم از بسته‌های بهداشتی، معیشتی اقلام حفاظتی مورد نیاز و سایر تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن و پالس اکستیر و غیره برعهده کمیته است.

دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی استان خراسان جنوبی گفت: در این راستا برای هماهنگی بیشتر بین مجموعه‌ها و نهادهای خدمت رسان، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه وزارت بهداشت برای پشتیبانی از طرح، تقسیم وظایف بین اعضا صورت گرفته است.

هنری بیان کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی در هر یک از محلات افراد دارای بیماری کرونا و اقشار آسیب پذیر مانند بیماران زمینه‌ای، سالمندان و مادران باردار که نیاز به کمک‌های معیشتی و یا بهداشتی دارند مشخص و از طریق کمیته حمایتی پشتیبانی می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید 

ظرفیت‌های مردمی برای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی به کار گرفته شود

بسیج و سپاه پای کار طرح شهید سلیمانی/ آغاز مرحله دوم رزمایش مؤمنانه از دی‌ماه

 

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح تیم‌های حمایتی در مساجد و پایگاه‌های بسیج محله سازماندهی شده‌اند که از ظرفیت گروه‌های جهادی جغرافیا محور و محله محور برای این تیم‌ها استفاده شده است افزود: تاکنون ۴۰۹ تیم حمایتی بالغ بر ۱۴۰ نفر در این طرح سازماندهی شده و در محلات مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید   خبری تلخ اما واقعی؛ ۲۳۸۳ کلاس درس خراسان جنوبی مختلط‌ برگزار می‌شود

دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی استان خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی دیگر از وظایف کمیته حمایتی تعیین نیازهای مردم در قرنطینه معکوس است یعنی برای پیشگیری نیازمندی‌های فرد پرخطر مانند خرید مایحتاج از طریق این تیم‌ها انجام می‌شود.

هنری افزود: تعیین محل نقاهتگاه و قرنطینه در هر شهرستان را نیز این کمیته پیگیری می‌کند و بر اساس جلسات برگزار شده تقسیم وظایف محوریت توزیع و امانت دستگاه کپسول اکسیژن به مردم با هلال احمر بوده و تمام کمک‌های مردمی و خیرین برای تامین کپسول به این نهاد سوق داده می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکنون هفتاد کپسول اکسیژن در اختیار هلال احمر بوده که به صورت امانت به مردم داده می‌شود و برای طبخ غذای گرم خانواده‌های در قرنطینه خانگی و غیره نیز با هماهنگی عتبات عالیات و مواکب و با کمک هیئت‌های مذهبی در هر شهرستان یک نقطه برای طبخ مشخص شده که بر اساس دستور العمل‌های بهداشتی فعالیت کند.

دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی خراسان جنوبی گفت: در زمینه استفاده از ظرفیت طب سنتی در آموزش پیشگیری و تغذیه بیماران کرونایی نیز یک تیم تخصصی با حضور معاونت درمان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان فعال در زمینه طب سنتی تشکیل شده که مشاوره‌های لازم را ارائه می‌کند.

هنری تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز با توجه به امامان محله در زمینه طرح همراهی لازم برای اجرای طرح در محلات و ارتباط با مردم را در برنامه دارد و زمینه اجرای طرح به صورت مسجد محور را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه توزیع کمک‌های مومنانه مرحله سوم نیز با اولویت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و جامعه هدف تعیین شده در محلات صورت می‌گیرد گفت: تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی به ارزشی ۵۸۰ میلیون تومان و ۵ هزار و ۳۲ بسته بهداشتی با اعتبار ۷۵ میلیون تومان در قالب این طرح در محلات به بیماران نیازمند و افراد آسیب پذیر در محلات توزیع شده است.

بیشتر بخوانید   طرح محله محور شهید سلیمانی در خراسان جنوبی آغاز شد

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی استان خراسان جنوبی یادآور شد: با کمک ستاد اجرایی فرامین امام(ره) ۲ هزار بسته بهداشتی برای توزیع آماده شده و از طریق مجمع خیرین جهادی و محرومیت زدایی استان نیز ۲۰ هزار ماسک تامین که در قالب این طرح توزیع خواهد شد.

هنری گفت: دبیرخانه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در بسیج سازندگی استان مستقر بوده و تمام مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های خود را برای تامین اقلام حمایتی مورد نیاز و تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن در اختیار کمیته حمایتی استان و کمیته‌های شهرستانی قرارگاه قرار دهند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها