تولید طلای سفید در بشرویه حمایت شود

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه با بیان اینکه طلای سفید به عنوان یکی از محصولات اصلی خراسان جنوبی است که باید حمایت شود، گفت: سالانه ۹ هزار و ۸۰۰ تُن پنبه در این شهرستان برداشت می شود.

به گزارش “پیام خاوران “،حسین سرچاهی اظهار داشت: در شهرستان بشرویه سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت طلای سفید قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۴۹۱ هکتار سطح تکثیر بذری این محصول مهم در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: طی خرداد ماه امسال ۸۰۰ تُن بذر طلای سفید از این مزارع برداشت شده است.

 

بیشتر بخوانید

کویر بشرویه منطقه‌ ای بکر برای رصد ستارگان

بشرویه قطب معادن سرب و روی در خراسان جنوبی

 

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه با اشاره به تعداد کارخانجات پنبه پاک کنی در بشرویه گفت: در این شهرستان ۲ کارخانه پنبه پاک کنی فعال هستند و ۶ دستگاه پنبه چینی نیز در شهرستان بشرویه وجود دارد.

سرچاهی با توجه به اینکه سالانه ۹هزار و ۸۰۰ تُن پنبه از مزارع کشاورزی بشرویه برداشت می شود، افزود: در سال جاری نیز این مقدار پنبه با کمک ۱هزار و ۳۰۰ کشاورز پنبه کار در این شهرستان برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه به مهم ترین مسائل پیش رو پنبه کاران این شهرستان اشاره کرد و گفت: پایین بودن قیمت تضمینی خرید پنبه، عدم حمایت از این محصول، نبود سم با کیفیت برای مبارزه با آفات و نبود انواع برگ ریز جدید از مهم ترین مسائل طلای سفید بشرویه است.

وی در خصوص پایین بودن قیمت تضمینی خرید پنبه اظهار کرد: قیمت پنبه اکنون در بازار بالاتر از قیمت تضمینی است و در این راستا دولت وارد خرید تضمینی نمی شود و امسال قیمت پنبه ۱۲ هزار تومان است و نیازی نیست که دولت در این زمینه وارد شود.

بیشتر بخوانید   تقویت دانشگاه لازمه حفظ جمعیت

سرچاهی با اشاره به موضوع عدم حمایت از طلای سفید در استان گفت: برخی افراد معتقد بودند که پنبه محصول پرآبی است اما این طور نیست و در این راستا صحبت هایی بیان شده تا پنبه به عنوان یک محصول نیمه مقاوم در برابر شوری به عنوان محصول اصلی استان شناخته شود و امیدواریم حمایت هایی از این محصول مهم صورت گیرد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه در پایان اظهار کرد: کشاورزان معتقد هستند که سم های مبارزه با آفات کیفیت لازم را ندارند و این آمادگی را داریم تا نسبت به سموم آزمایشاتی انجام دهیم تا کیفیت آنان تایید و یا رد شود و اگر اصول سم پاشی رعایت نشود قطعا سموم اثربخش نخواهند بود.

منبع: شبستان

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها