ابتلای ۳۳ درصد کادر سلامت خراسان جنوبی به کرونا/دورهمی ها لغو شود

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: ۳۳ درصد از پرسنل حوزه سلامت و ۵۰ درصد از جامعه پرستاری در استان تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش “پیام خاوران “ غلامرضا شریف زاده بیان کرد: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در خراسان جنوبی ۳۲ هزار و ۵۰۵ نمونه آزمایشگاهی از بیماران مشکوک به کرونا اخذ شده که ۱۴ هزار و ۹۹ مورد مثبت بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۴ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان جنوبی بستری بوده که از این تعداد ۱۰۵ نفر دارای تست کووید مثبت هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی  اظهار کرد: میزان ورود تجمعی در استان هزار و ۷۰۶ در صد هزار نفر جمعت بوده که این میزان در سطح کشوری هزار و ۳۰۵ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

شریف زاده  بیان کرد: میزان ورود تجمعی در هفت شهرستان استان از شاخص کشوری بالاتر است.

 

فوت ۳۰۰ کرونایی در آبان ماه

وی بیان کرد: در تیرماه سال جاری روزانه متوسط ۲۷ ابتلای جدید به ویروس کرونا داشتیم که این عدد در مرداد و شهریور ماه به عدد ۱۶ و ۱۷ نفر کاهش یافت.

شریف زاده با بیان اینکه میزان ابتلای روزانه در آبان ماه سال جاری به ۲۱۳ فر افزایش یافت، اظهار کرد: همچنین در طول یک‌ ماه ۳۰۰ نفر جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

 

بیشتر بخوانید 

حدود نیمی از مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، خانم‌ ها هستند

موارد بستری بیماران تنفسی و کرونایی در خراسان جنوبی کاهش یافت

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به اعمال محدودیت ها و همراهی مردم، پیک کرونا در آذر ماه شکست، گفت: تاکنون در آذرماه روزانه ۹۵ ابتلای جدید به کرونا داشته ایم.

بیشتر بخوانید   صنعت برق ایران در مسیر بالندگی توسعه و پیشرفت+پوستر

شریف زاده با بیان اینکه ۶۵ درصد موارد ابتلا درون خانوادگی است، اظهار کرد: از شهروندان خواستاریم از دورهمی های خانوادگی به ویژه در شب یلدا پرهیز کنند.

 

محدودیت های ویژه یلدا

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۱.۵ درصد کل مبتلایان در استان پرسنل حوزه بهداشت و درمان هستند.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد از پرسنل حوزه سلامت در استان تاکنون به کرونا مبتلا شده اند، اظهار کرد: در حوزه پرستاری بخش های کرونا و آی سی یو کرونا بالای ۵۰ درصد به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

شریف زاده با اشاره به محدودیت تردد ویژه شب یلدا بیان کرد: امروز و فردا محدودیت تردد از ساعت ۲۰ شب اعمال می شود و گروه های شغلی دو، سه و چهار از ساعت ۱۸ حق فعالیت ندارند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی بیان کرد: بسیاری از مردم معتقدند که دورهمی را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کنیم که این گفته ها یک شوخی بی مزه است.

منبع : مهر

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها