افزایش هزینه سبب کاهش استقبال پیمانکاران گلخانه در خراسان جنوبی شد

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: یکی از مشکلات عمده طرح نهضت گلخانه در استان، افزایش قیمت و هزینه‌های اجرای طرح است که باعث افزایش هزینه‌های زیرساخت‌ها و کاهش استقبال پیمانکاران شده است.

به گزارش “پیام خاوران “،مهدی سورگی اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه‌ها شاهد استقبال کم پیمانکاران و ورود سرمایه‌گذاران به طرح نهضت گلخانه در استان خراسان جنوبی هستیم.

وی افزود: استقبال کم پیمانکاران به ویژه پیمانکار بومی، ورود نکردن سرمایه‌گذار و طولانی شدن بازه انتخاب مشاور و پیمانکار از مشکلات اصلی تاخیر در اجرای طرح نهضت گلخانه در خراسان جنوبی است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: مجموع اعتبار این طرح ۱۹۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان محقق شده و در زمینه پیشرفت پروژه از لحاظ اعتباری از پیشرفت ۵۵ درصد برخوردار است.

 

بیشتر بخوانید

سرمایه گذاران سرگردان در نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی

۸۵ میلیارد تومان برای نهضت گلخانه خراسان جنوبی تامین شد

 

وی تصریح کرد: تاکنون با ۱۰ پیمانکار قرارداد منعقد شده است که در حوزه زیرساخت‌ شهرک‌های گلخانه‌ای شهرستان‌ها فعال هستند همچنین ۳۱ مشاور مختلف نیز در این حوزه فعالیت دارند.

سورگی با بیان اینکه زیرساخت‌های پنج شهرک از جمله معابر و گازرسانی برای انتخاب پیمانکار بارگذاری شده است گفت: تاکنون پیمانکار شهرک گلخانه شهرستان‌های نهبندان، خوسف، سرایان و سربیشه انتخاب و تعیین شده است.

وی ادامه داد: برای شهرک گلخانه شهرستان زیرکوه با اینکه چهار مرتبه فراخون انجام شده اما هنوز پیمانکار مشخص نشده است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: تاکنون چهار مورد حفاری چاه نیز در شهرستان‌های مذکور نهایی شده که ۲ مورد انجام شده و یک مورد در مرحله انتخاب پیمان است، یک مورد نیز پیمانکار مشخص شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع پیمانکاران ۵۰ درصد بومی و مابقی غیربومی هستند گفت: مطالعات پنج شهرک به مساحت ۲۵۰ هکتار نهایی شده است و از مرحله انتخاب مشاور عبور کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید   گام دوم انقلاب گام جهش است/ گام دوم انقلاب نقشه راه مسئولان و جوانان است

سورگی افزود: پیشرفت مجموع پروژه‌ها از لحاظ اعتباری ۵۵ درصد، به لحاظ اجرایی در شهرک‌هایی که آغاز شده ۲۵ تا ۳۰ درصد و میانگین پیشرفت کل مطالعات نهضت گلخانه‌ای ۶۰ درصد است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

قرارداد نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی در قالب هزار هکتار نیمه مهر ماه سال ۹۸ منعقد شد و در قالب احداث ۷۰۰ هکتار گلخانه، ۱۵۰ هکتار بارگاه زرشک، یکصد هکتار مجتمع دام و ۵۰ هکتار هم شیلات در دستور کار قرار گرفت.

هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی استان خراسان جنوبی برای تحقق این اقدام مهم شناسایی شد اما در نهایت ۶۷۰ هکتار برای احداث مجتمع‌های گلخانه ای، ۱۷۰ هکتار مجتمع‌های دامپروری، ۶۰ هکتار بارگاه زرشک و ۵۵ هکتار برای شیلات قطعی و جانمایی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها