مساجد خراسان جنوبی کمترین تذکر بهداشتی را گرفتند

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: در بازدیدهای مختلف گروه‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی از مساجد در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مساجد استان کمترین تذکر را گرفتند.

به گزارش “پیام خاوران “ حجت الاسلام حسین کمیلی اظهار داشت : اکنون براساس ستاد ملی کرونا نماز جماعت در مساجد و ادارات خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعات در ادارات علاوه بر سلامت روحی و معنوی، سلامت کاری نیز را به همراه دارد، اضافه کرد: از امامان جماعت و هیات امنای مساجد خواسته شده تا نمازگزاران برخی اقدامات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن دست‌ها، به همراه داشتن سجاده شخصی و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی عنوان کرد: به متولیان مساجد توصیه کردیم تا در صورت امکان در فصل گرم نماز جماعت در حیاط مساجد و با رعایت فاصله اجتماعی و حفظ پروتکل‌های بهداشتی ادا شود و در عین حال هیچ محدودیتی برای ادای نماز در داخل مسجد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز وجود ندارد.

حجت الاسلام حسین کمیلی با بیان اینکه تاکید کرده‌ایم که حفظ سلامت مردم هنگام اقامه نماز جماعت در مساجد و دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل شرایط کرونایی مدنظر باشد، گفت: در اکثر مساجد شهری استان اقامه نماز صبح را داریم و در برخی روستاها دارای روحانی هم نماز جماعت صبح برگزار می‌شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی  گفت: با شیوع ویروس کرونا تعداد جمعیت نمازگزار در مساجد هم به شدت کاهش یافت به طوریکه در برخی مساجد با کمتر از یک سوم جمعیت قبل از کرونا نماز جماعت برگزار می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی افزود: باید برای بعد از ویروس کرونا برنامه‌ریزی فرهنگی و جهادی در دستورکار جدی خود قرار دهیم تا برگزاری نماز جماعت در مساجد استان همچون گذشته بانشاط و با حداکثر جمعیت برگزار شود.

بیشتر بخوانید   مجـوز پذیرش دانشـجوی داروسازی از کنکور سـراسـری صادر شـد

منبع:مهر

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها