برگزیدگان چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند

چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد، با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

به گزارش “پیام خاوران” به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، نمایندگان گروه‌ها، برگزیدگان و عوامل اجرایی در سالن گلبانگ بیرجند برگزار شد.

با هدف حمایت از تلاش کادر درمان و جلوگیری از اجتماع و انتقال ویروس کرونا، آیین اختتامیه به صورت محدود و با پخش زنده در فضای مجازی از طریق صفحه اینستاگرامی birjang.theater برگزار شد.

۶ اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند که توسط داوران ارزیابی و برگزیدگان در آیین اختتامیه معرفی شدند. براساس رای هیات داوران متشکل از امیر دژاکام، اتابک نادری و بهرام ابراهیمی از بین ۶ گروه نمایشی راه یافته به مرحله پایانی چهاردهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان جنوبی، برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

همچنین با نظر هیات داوران، نمایش‌های هچل و ارمائیل (شفق) برای شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند و مبلغ ۲ میلیون تومان به هر کدام اهدا شد.

 

بیشتر بخوانید 

خراسان جنوبی سومین استان برتر در انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات کشور

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی رتبه سوم کشور را در ارزیابی عملکرد کسب کرد

 

نمایش «تپه لاله» به نویسندگی ایمان گلرو و کارگردانی سمیه مودی از شهرستان بیرجند، نمایش «زال سپید موی» به نویسندگی و کارگردانی حسین عباس‌زاده از شهرستان بیرجند، نمایش «شفق» به نویسندگی علی حمیدیان‌فر و کارگردانی مشترک میثم صدرا و مهدی سبزاری از شهرستان بیرجند، نمایش «کمدی ارتفاعات» به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی گروهی از شهرستان فردوس، نمایش «هچل» به نویسندگی محسن رهنما و کارگردانی معین قوی از شهستان قاینات و نمایش «همسایه آقا» به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی رضا کاظم‌زاده از شهرستان طبس ۶ اثر راه یافته به مرحله داوری چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی بودند.

بیشتر بخوانید   بهره برداری از 24 کلاس درس در خراسان جنوبی طی هفته دولت

میثم صدرا کارگردان نمایش ارمائیل (شفق) که در چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی به عنوان برگزیده انتخاب شد، تندیس و لوح تقدیر جشنواره را تقدیم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کرد. داستان نمایش «اَرمائیل (شفق)» روایت زندگی خبرنگار معروفی است که با تهیه ی گزارشی از قاچاق کالا و سوخت در دریا از یکی قاچاقچی هایی که به دلیل صیدهای غیر مجاز در دریا حالا دیگر برایشان ماهی برای صید نمانده و مجبور به قاچاق است، دوباره خودش و خبرش تیتر اول شده و با لو دادن اسم قاچاقچی، به نوعی باعث مرگ او در دریا می شود. با غرق شدن همسر خبرنگار در دریا و عزای او در کنار دریا، با حرف همسر سوژه ی خبریش که خبرنگار را مقصر مرگ او می داند، عذاب وجدانش از مرگ همسرش و مقصر دانستن خود در مرگ سوژه خبری کم کم او را از پا می اندازد و می خواهد همانند سوژه ی خبریش با قایقی که می سازد خود را به دریا و امواج و طوفانش بسپارد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

گفتنی است، آثار جشنواره در سایت آپارات به نشانی «بیرجند تئاتر» برای مشاهده عموم قرار گرفت.

انتهای پیام /۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها