اتصال مدارس شهرستان سربیشه به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات وفن آوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت:۱۰۰درصد مدارس شهری و همچنین مدارس روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات شهرستان سربیشه با تامین تجهیزات ،ترافیک و پهنای باند از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه دانا متصل شدند.

به گزارش “ پیام خاوران ”  مصطفی بهی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت ارتباطی شهرستان سربیشه در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: ۵۹ مدرسه در مناطق شهری و۲۷ مدرسه در مناطق روستایی این شهرستان به طور کامل تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته اند .

وی به وضعیت پروژه های ارتباطی شهرستان سربیشه اشاره کرد وگفت: با هدف بهره مندی روستائیان از ظرفیتهای شبکه ملی اطلاعات اجرای ۱۰ سایت ارتباطی در دست اقدام است که در مجموع ۱۷۴ روستای دیگراین شهرستان با جمعیت ۲۴ هزار و۴۸۳ نفر از مزایای اینترنت پر سرعت در سال جاری بهره مند می شوند.

وی به ارتقاء اینترنت همراه اول در۱۱روستای این شهرستان اشاره کرد وگفت: تاکنون در چهار روستا اینترنت همراه اول راه اندازی و در۷روستای دیگر درحال تامین تجهیزات فنی هستیم که امیدواریم این مهم نیز در سال جاری محقق شود.

بهی افزود: بااجرای کامل این ارتقا،یک هزار و۴۳۹ خانوار از مزایای شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه احداث سایت جدید تلفن همراه به منظور گسترش پوشش در روستاهای این شهرستان در حال اجرا است اظهارکرد: در مجموع ۱۶ سایت تلفن همراه در سطح روستاهای شهرستان سربیشه اجرا می شودکه تاکنون۹ سایت راه اندازی و۷ سایت دیگر در سال جاری به بهره برداری می رسند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: با احداث سایت های جدید یک هزارو۷۱۹ خانوار با ۵ هزارو۸۵۵ نفر جمعیت ،تحت پوشش تلفن همراه درسطح روستاهای ان شهرستان قرار می گیرند.

وی به اجرای فیبرنوری روستایی در شهرستان سربیشه اشاره کردو افزود: ۶۷ کیلومتر فیبر نوری روستایی از محل منابع توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اجرا است که تاکنون۵۰کیلومتر آن اجرا شده است.

بیشتر بخوانید   94هزارنفردرخراسان جنوبی واکسن‌کرونادریافت کردند

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها