گلایه تاکسی‌داران بیرجندی از جولان تاکسی‌های اینترنتی

چند وقتی است شاهد جولان تاکسی‌های اینترنتی در بیرجند هستیم و تاکسی داران خطی از این موضوع گلایه دارند که استقبال مردم از تاکسی‌های اینترنتی کسب و کار آنها را کساد کرده است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، عقربه‌های ساعت ۱۰ صبح را نشان می‌دهد، هرازگاهی نگاه بر ساعتش می‌اندازد و ته خط را نگاه می‌کند اما خبری از تاکسی نیست. حتی تاکسی دربستی هم در خیابان یافت نمی‌شود.

از دور دو تاکسی زرد رنگ به سمتش می‌آید خود را آماده می‌کند اما تاکسی زرد بدون توجه به او که در ایستگاه ایستاده است عبور می‌کند. تاکسی دوم هم همین گونه از مقابل چشمانش رد می‌شود و توجهی به مسافر که برای تاکسی دست بلند کرده نمی‌کند.

این برخوردها و اتفاقات باعث می‌شود گوشی را روشن کند و از تاکسی‌های اینترنتی برای رفتن به مقصدش سرویس بگیرد.

 

بیشتر بخوانید 

گلایه شهروندان از نرخ‌های متفاوت کرایه تاکسی در شهر بیرجند/ رانندگان: قیمت قطعات خودروبالا است

تشدید نظارت‌ها برناوگان تاکسیرانی و آژانس‌های تاکسی تلفنی بیرجند

 

بعد از اندک زمانی کوتاه تاکسی اینترنتی او را به مقصد می‌رساند و با کوتاه‌ترین زمان و هزینه مناسب به مقصد می‌رسد. فقط کافی است اپلیکیشن یا نرم‌افزار یکی از تاکسی‌های آنلاین را روی تلفن هوشمند خود نصب کنند و درخواست خودروی سواری کنند، آنگاه در کسری از زمان به‌طور خودکار هزینه مسیر را مشاهده کرده و در صورت تایید سفر موقعیت خود یا عزیزان‌شان که سوار بر خودرو هستند را تا رسیدن به مقصد به صورت زنده و لحظه به لحظه رصد کنند.

اما در این میان اگر پای درد دل تاکسی‌های زرد خطی بنشینیم دل‌شان از وجود تاکسی‌های اینترنتی خون است و از مسئولان می‌خواهند برای سر و سامان آنها فکری بکنند.

تاکسی داران خطی معتقدند تاکسی‌های اینترنتی نان آنها را کساد کرده و تأمین هزینه‌های ماشین و هزینه‌های زندگی خیلی سخت شده است.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: ایده‌های دارای توجیه اقتصادی حمایت می‌شوند

یکی از تاکسی داران بیرجندی که معتقد است این روزها جولان تاکسی‌های اینترنتی در شهر زیاد شده است گفت: نمی‌دانم برخی از شهروندان چگونه به تاکسی‌های اینترنتی اعتماد می‌کنند و به راحتی در هر ساعت شبانه روز سوار این تاکسی‌ها می‌شوند.

وی بیان کرد: رانندگان تاکسی‌های خطی شناخته شده هستند و مسافر با امنیت کامل سوار خودرو می‌شود.

این راننده تاکسی از مسئولان خواست برای رفع مشکل آنها تدابیری بیندیشند.

کافی است کنار خیابان بایستی و اراده کنی که سوار تاکسی شوی آن وقت است که در کسری از ثانیه یک مسافر بر شخصی یا اینترنتی جلوی پایت ترمز می‌کند. بالا بودن قیمت‌ها، کم بودن تعداد خودروها و مدت زمان طولانی انتظار برای اعزام خودرو سبب شده تا مردم به سمت تاکسی‌های اینترنتی بروند.

واقعیت این است که تاکسی‌های اینترنتی در این روزهای کرونایی به کمک مردم آمده‌اند تا بتوانند با هزینه کم و سرعت بالا جابجا شوند و روز به روز به میزان محبوبیت آنها افزوده شد و دامنه فعالیت آنها هم گسترده‌تر شده است البته مشکلاتی را هم به دنبال داشته باید مسئولان در جهت رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: همه تاکسی‌های فعال زیر نظر شهرداری باید برچسب تعرفه داشته باشند و شهروندان می‌توانند بر اساس این تعرفه‌ها کرایه مسیر خود را بسنجند.

غلامپور با بیان اینکه اگر راننده تخلفی داشت مردم می‌توانند مراتب را به این سازمان اطلاع دهند تا پیگیری انجام شود افزود: برای تاکسی‌های فعال زیر نظر شهرداری همان ابتدای سال افزایش تعرفه داشتیم و بعد از آن افزایشی نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید   بیش از ۶۰ میلیون تردد در جاده‌های خراسان جنوبی ثبت شد

وی گفت: بسیاری از تاکسی‌های اینترنتی فعال در سطح شهر برابر ابلاغیه وزارت باید مجوز فعالیت از شهرداری بگیرند و تاکنون فقط یک تاکسیرانی اینترنتی این اقدام را انجام داده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: ما بر نرخ گذاری دخالتی نداریم چرا که تعرفه‌های تاکسیهای اینترنتی توسط سازمان مقررات تنظیم می‌شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

غلامپور بیان کرد: بیشترین موارد تخلف تاکسی‌ها در چند ماه اخیر دریافت کرایه بیشتر از نرخ مصوب بوده است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا حذف پول نقد که عامل انتشار آلودگی است از چرخه کرایه تاکسی‌ها، آژانس‌های تاکسی تلفنی یک ضرورت است و در این راستا سامانه پرداخت کرایه الکترونیک ناوگان تاکسیرانی در بیرجند رونمایی شده که با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی انجام شده در زمینه خدمت رسانی بهتر و پرداخت سریع این طرح در حال اجرا است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها