ستاد توسعه خاوران در استان خراسان جنوبی راه اندازی می شود

استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی ستاد توسعه خاوران در راستای تحقق شعار”تدبیر، تلاش و توسعه” از هفته آینده در استان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری ” پیام خاوران ” ؛ حمید ملانوری شمسی با اعلام این خبر شامگاه پنج شنبه در جلسه هم اندیشی رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان خاطرنشان کرد: ستاد توسعه خاوران متشکل از نمایندگان بخش دولتی و خصوصی در استان آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود:مدیران باید تسهیل گر فعالان بخش های اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی و… باشند، زیرا توسعه استان  با واگذاری امور  به بخش خصوصی که از تفکر توسعه ای برخوردارند، محقق می شود.

ملانوری یکی از مهمترین ملاک های ارزیابی مدیران استان را  هنر استفاده از ظرفیت رسانه ای این خطه دانست و افزود: مدیران باید از همه ظرفیت های رسانه ای استان شامل صدا و سیما، روزنامه ها، خبرگزاری ها، پایگاههای خبری و فضای مجازی جهت ارائه گزارش مداوم فعالیت های دستگاه های اجرایی به مردم  بهره ببرند، زیرا  دلگرمی بیش از پیش  مردم استان را به دنبال خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: همه رده های مدیریتی استان از صدر تا ذیل باید خود را مسئول حل مشکلات مردم بدانند و در این راه با افزایش تحرک و پویایی بیشتر، تلاش کنند.

وی افزود: استان در کنار ظرفیت های کم نظیر و ثروت مثال زدنی خود در معدن، نیروی انسانی متخصص، تولید محصولات استراتژیک کشاورزی، وجود سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، مرز، میراث فرهنگی و گردشگری و …  از استان های کم برخوردار کشور محسوب می شود که ثروت آن هنوز نتوانسته رفاه را برای مردم این جغرافیا به ارمغان آورد به همین  جهت اعتماد به بخش  خصوصی نظیر اتاق بازرگانی،اتاق تعاون ،اتاق اصناف و … می تواند توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه را برای استان به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید   گامی ارزشی از دیار خاوران؛۲ میلیارد تومان املاک بانوی خیر فردوسی به هلال احمر اهدا شد

ملانوری جزیره ای عمل نکردن نهادهای اجتماعی، نخبگان، دانشگاهیان و مدیران را عامل مهم توسعه در این استان خواند و گفت: دستیابی به توسعه ایده آل، با هم افزایی مثبت و جزیره ای عمل نکردن همه بخش ها حاصل می گردد و اولین قدم در این راه تقویت “نگاه توسعه ای” و نهادینه شدن آن در استان است.

انتهای پیام/۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها