پرورش ماهی تیلاپیا برای اولین بار در سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: برای اولین بار در شهرستان سربیشه پرورش ماهی تیلاپیا در استخری به مساحت بیش از ۲ هزار متر مربع آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران “، مریم جوادی بایگی اظهار داشت: برای اولین بار در شهرستان سربیشه پرورش ماهی تیلاپیا در استخری به مساحت ۲ هزار و ۲۵ مترمربع با  ظرفیت تولید ۱۵ تن در سال آغاز شد.

وی افزود: در این استخر تعداد هشت هزار قطعه بچه ماهی تمام نر تیلاپیا به صورت رایگان توسط جهاد کشاورزی توزیع شد و پیش بینی می شوداز این تعداد ماهی تیلاپیای رها سازی شده حدود چهار تن ماهی برداشت شود.

 

بیشتر بخوانید

اتصال مدارس شهرستان سربیشه به شبکه ملی اطلاعات

رونق زنبورداری درسربیشه درسال جهش تولید

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه یادآور شد: شهرستان سربیشه دارای ۱۷ عدد استخر دومنظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی فعال با تولید حدود ۹ تن( ۸۹٫۹ تن) ماهی گرم آبی و سه تن ماهی سردآبی در سال بوده که زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم آورده است.

جوادی با بیان اینکه تیلاپیا جزو ماهیان گرمابی است، افزود: ماهی تیلاپیا در مزارع کشورهای مختلف با اقلیم گرمسیری و نیمه گرمسیری پرورش داده می شود و مانند ماهی کپور ماهی ایده آلی برای پرورش می باشد.

وی دوره پرورش این ماهی را۱۲۰ تا ۱۸۰ روز و دمای مطلوب برای پرورش ماهی تیلاپیا را ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: جیره غذایی این ماهی تغذیه مستقیم، به وسیله جلبک ها، مواد پوسیده و پلانکتون ها می باشد.

مدیر جهادکشاورزی سربیشه با بیان اینکه ماهی تیلاپیا در برابر بیماری ها مقاوم است، یادآور شد: ماهی تیلاپیا دارای رشد سریع و استعداد تراکم پذیری بوده و در تغییرات کیفیت از آب شیرین تا لب شور قابلیت رشد دارد.

بیشتر بخوانید   در نخستین اقدام تیم میدانی کنترل آسیب های اجتماعی صورت گرفت:شناسایی 7 پاتوق معتادان در سربیشه

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

جوادی در پایان گونه پرورشی در ایران را ماهی تیلاپیای نیل برشمرد و گفت: در کشور صرفا ماهی تمام نرمجاز به پرورش می باشد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها