برف‌روبی ۹۲۰ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی

۲۷۲ خودرو در محور‌ها امداد رسانی شد و ۹۵ نفر مسافر در راهدارخانه‌ها اسکان یافتند.

به گزارش “پیام خاوران “، اسداله جلال‌زاده با اشاره به وقوع بارش برف و باران در طی روز گذشته در تمامی محور‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به فعال بودن قرارگاه استانی راهداری زمستانی، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰ باب راهدارخانه و بیش از ۵۰ اکیپ راهداری در محور‌های مواصلاتی استان فعال شده است.

وی افزود: با توجه به بارش برف در گردنه های برفگیر خراسان جنوبی در ۸ شهرستان و بارش باران در ۴ شهرستان دیگر، ۶۰ درصد راه‌های استان از بارش‌ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم‌های راهداری و پلیس راه تردد در تمام محور‌های شریانی و اصلی استان بصورت روان برقرار است.

 

بیشتر بخوانید

فعال سازی قرارگاه راهداری زمستانی در خراسان جنوبی

ورودی و خروجی شهرهای خراسان جنوبی ایمن سازی شد

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی همچنین افزود: بیش از ۷۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل شن و نمک پاش ، برفروب ،گریدر لودر و بیش از ۱۳۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از حدود ۵۳۰ تن شن و نمک  ۹۲۰ کیلومتر از راه‌های استان را به برف روبی کردند.

جلال زاده گفت: به ۲۷۲ خودرو امدادرسانی و ۹۵ نفر از مسافرین در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده به محض حصول اطمینان از وضعیت محور‌های شریانی، برفروبی در سایر راه‌های فرعی و روستایی خراسان جنوبی هم صورت خواهد پذیرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: دراین ایام، عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی بصورت مستمر و فعال ادامه دارد تا شهروندان مشکلی در راه‌های مواصلاتی نداشته باشند و اکیپ‌های راهداری به صورت آماده باش با تجهیزات کامل در جاده‌ها حضور دارند.

بیشتر بخوانید   ۱۵۱۵ پرونده در خراسان جنوبی به صورت آنلاین رسیدگی شد

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

جلال زاده افزود:به هم استانی‌ها توصیه می‌شود حتماً از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها را دریافت کنند و چنانچه از باز بودن محور مورد نظر اطمینان حاصل کردند اقدام به سفر کنند.

وی بیان کرد: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپیکیشن ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌ از وضعیت جاده‌های خراسان جنوبی است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها