ششمین ایستگاه لرزه‌نگاری در طبس راه‌اندازی می‌شود

مسوول مرکز لرزه‌نگاری طبس گفت: ششمین ایستگاه لرزه‌نگاری با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد ریال به‌ زودی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “، محسن لطفی اظهار داشت: این مرکز اکنون با برخورداری از پنج ایستگاه لرزه‌نگاری، تمامی زمین‌لرزه‌های حتی کمتر از یک ریشتر را به‌صورت لحظه‌ای مخابره می‌کند و با راه‌اندازی ششمین ایستگاه خطاهای احتمالی به حداقل می‌رسد.

وی افزود: پنج ایستگاه لرزه‌نگاری در نقاط مختلف شهرستان طبس مستقر است و تمامی زمین‌لرزه‌های حتی کمتر از یک ریشتر به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای به مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مخابره می‌شود.

 

بیشتر بخوانید

بلاتکلیفی دانش‌آموزان روستاهای طبس از بود و نبود اینترنت

۲۰۰ میلیون ریال تجهیزات به بانک امانات پزشکی طبس اهدا شد

 

مسوول مرکز لرزه‌نگاری طبس گفت: این مرکز ابتدای تأسیس در سال ۱۳۹۰ دارای سه ایستگاه لرزه‌نگاری بود و ۲ ایستگاه دیگر طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹ اضافه شد.

لطفی افزود: ‌اکنون در حال پیگیری برای مطالعات و توافقات اولیه برای احداث ششمین ایستگاه لرزه‌نگاری و نصب تجهیزات مربوطه با هزینه‌ای بیش از ۲۰ میلیارد ریال در محدوده شهرستان طبس هستیم که با راه‌اندازی این ایستگاه، میزان دقت و حساسیت برای اندازه‌گیری مختصات و ویژگی‌های زمین‌لرزه‌ها بهبود می‌یابد.

وی با گرامیداشت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ دستگاهی برای پیش‌بینی زمین‌لرزه وجود ندارد و تنها راه پیشگیری از خسارات زمین‌لرزه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مسوول مرکز لرزه‌نگاری طبس گفت: علت تلفات زیاد زمین‌لرزه سال ۱۳۵۷ طبس، مقاوم نبودن ساختمان‌ها بود و با توجه به قرار گرفتن طبس بر روی گسل، ضروری است تا تمامی سازه‌های ساختمانی براساس استاندارد مقاوم‌سازی اجرا شود.

بیشتر بخوانید   اجتماع بزرگ مردمی عید بیعت با امام زمان(عج) در بیرجند برگزار می شود

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها