آموزش ۶۶ هزار خانوار خراسان جنوبی در طرح مدیریت محله محور کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با ابلاغ دستورالعمل گام چهارم تدوین برنامه عملیاتی کنترل ویروس کرونا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی۶۶ هزار خانوار خراسان جنوبی آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از این بیماری فرا گرفتند.

به گزارش “پیام خاوران “،کامبیز مهدی زاده اظهار داشت: این طرح با بسیج ملی مدیریت و کنترل ویروس کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت با مشارکت درون بخشی و بین بخشی و بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در دانشگاه بیرجند همزمان با سایر نقاط کشور از ابتدای آذرماه آغاز شده است.

وی گفت: در این طرح با همکاری فعال دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بسیج مستضعفین، جمعیت هلال احمر، شهرداری و سایر سازمان‌ها و نهادها برنامه‌ریزی شده که تا پایان اسفندماه زنجیره انتقال ویروس و سایر شرایط با توجه به رهگیری و رصد فعال حداقل به میزان ۹۰ درصد کاهش یابد.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی ادامه داد: ابلاغ دستورالعمل گام چهارم تدوین برنامه عملیاتی در سطح استان و شهرستان‌ها، برگزاری جلسه هماهنگی با هلال احمر، توافقنامه همکاری در اجرای طرح برگزاری جلسه هماهنگی قرارگاه عملیاتی گروه‌های جهادی و برگزاری وبینار توجیهی دستورالعمل اجرایی از مهمترین اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بوده است.

 

بیشتر بخوانید

وضعیت بحرانی کرونا در خراسان جنوبی به علت تجمعات است

خراسان جنوبی و فرش قرمزی که کرونا بر روی آن جولان می‌دهد

 

مهدی زاده تصریح کرد: همچنین برگزاری جلسات قرارگاه عملیاتی در شهرستان‌ها، تشکیل کمیته‌های استانی و شهرستانی، تهیه و تنظیم گزارش روزانه به وضعیت مرکزی تیم‌ها، رعایت نکات ایمنی ابلاغ دستورالعمل برای مدیریت هوشمند و کنترل قرنطینه خانگی از دیگر اقدامات بوده است.

وی گفت: برگزاری ۲ کمیته حمایت و مسوولیت بسیج شناسایی گروه‌های آسیب‌پذیر در سطح استان، معرفی به بخش توزیع و سایت حمایتی و معیشتی و تامین و توزیع رپید تست و انجام تست سریع طبق دستورالعمل وزارت بهداشت با فعال بودن ۱۵ مرکز منتخب و اضافه شدن ۱۴ مرکز نمونه گیری از دیگر فعالیت‌ها در این حوزه بوده است.

بیشتر بخوانید   انجام آموزش زائران حج تمتع ۹۹ خراسان جنوبی از طریق صداوسیما

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت ۲۲ هزار و ۲۸۷ تیم در بخش بهداشت، ۵۲ هزار و ۴۷۱ تیم در بخش نیروهای بسیجی با حضور هزار و ۹۱۴ بسیجی و ۵۵ تیم هلال احمر با حضور ۵۰ داوطلب در تیم‌های رهگیری فعالیت کردند.

مهدی زاده گفت: در بخش کمیته حمایتی هزار و ۴۱۸ مشاوره تغذیه به افراد کرونا مثبت صورت‌ گرفته و ۳۳۶ نفر توسط نیروهای بهداشتی و ۴۱۹ نفر توسط نیروهای بسیجی در بحث گروه‌های آسیب‌پذیر مورد بررسی قرار گرفتند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به صورت محله محور به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج، هلال احمر، سازمان های مردم نهاد و خیرین از ابتدای آذرماه در کشور اجرایی و گفته شده است تا سه ماه تداوم دارد.

تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌ها، افزایش تست‌های تشخیصی و بیماریابی فعال، قرنطینه هوشمند مبتلایان، گسترش آموزش و اطلاع‌رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، اجرای هوشمند محدودیت ها و افزایش خدمات سرپایی به منظور کاهش موارد بستری از اهداف این برنامه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها