پهنای باند تامین شده در خراسان جنوبی ۱۲۰ گیگابیت درثانیه است

مدیرکل ارتباطات وفن آوری اطلاعات خراسان جنوبی بااشاره به اقدامات صورت گرفته درحوزه زیرساخت استان گفت:درحال حاضر میزان پهنای باند تامین شده در خراسان جنوبی ۱۲۰ گیگابیت درثانیه است.

به گزارش “پیام خاوران “،مصطفی بهی صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت ارتباطی شهرستان زیرکوه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: از این میزان در زمان پیک مصرف در ایام شیوع ویروس کرونا ۳۵گیگابیت در ثانیه مورد مصرف قرار گرفته است.

وی ضریب نفوذاینترنت پهن بند ثابت وسیار را ۸۷٫۷۹ درصد اعلام کرد واظهار داشت:این روند درابتدای دولت یازدهم ۳٫۷وابتدای دولت دوازدهم ۴۸٫۵۴درصد بوده است.

مدیرکل ارتباطات وفن آوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت:۷۱مدرسه شهرستان زیرکوه شامل ۲۳مدرسه شهری و۵۰ مدرسه روستایی از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

 

بیشتر بخوانید

روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملي اطلاعات متصل می شوند

اتصال مدارس شهرستان سربیشه به شبکه ملی اطلاعات

 

بهی افزود:در حال حاضر از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،برای اتصال ۷۸روستای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات ۷سایت جدید در دست اقدام است و با بهره برداری از این ۷سایت ۷هزار و۸۳۹ نفر با جمعیت تحت پوشش ۲۷ هزار و۲۴۵ خانوار از خدمات اینترنت پر سرعت بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه۲۰۱ خانوار با بهره برداری از سایت چاه شهید صدوقی زیرکوه به شبکه ملی اطلاعات متصل می شده اند ،گفت: نصب دکل ۶سایت دیگر در روستاهای چاه زرد ،پردان ،سینیدر،بمرود،بهمن آباد وکلاته مزار در دست اجرا است.

مدیرکل ارتباطات وفن آوری اطلاعات خراسان جنوبی به توسعه اینترنت وارتقاء سایت همراه اول در۱۵ روستای شهرستان زیرکوه اشاره کرد وگفت: تاکنون ۲سایت در روستاهای جان محمد وشیرخند اجرا شده و۱۳سایت دیگر با تامین تجهیزات در سال جاری به نسل چهار همراه ارتقا می یابند .

بیشتر بخوانید   تولید بیش از ۵ تن فرآورده عسل در خراسان جنوبی

بهی بیان کرد: با بهره برداری از این سایت ها ۲هزار و۲۱نفر با جمعیتی بالغ بر۷هزار و۲۸۲ خانوار از خدمات آن بهره مند می شوند.

وی اظهارکرد: در راستای پوشش همراه در این شهرستان ۹سایت همراه در برنامه توسعه ای این اداره کل قرار دارد که تاکنون ۳سایت راه اندازی و۶سایت دیگر نیزدر دست اقدام است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مدیرکل ارتباطات وفن آوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: با اجرا وبهره برداری ازاین سایت ها ۳هزار و۱۰۱ نفر از جمعیت ۹ روستای دیگر این شهرستان با ۹۱۵خانوار از پوشش حداکثری تلفن همراه برخوردار می شوند.

انتهای پیام / ۱۰۱

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها