تعداد مشترکان گاز در خراسان جنوبی ۹ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: اکنون بیش از ۲۷۷ هزار مشترک گاز طبیعی در استان وجود دارد که این تعداد نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران “،سید محمود هاشمی اظهار داشت: به دلیل برودت هوا و افزایش مصرف خانگی بیشترین میزان استفاده از گاز طبیعی در آذر ماه سال جاری بوده است.

وی گفت: با توجه به کاهش دما در روزهای اخیر و افزایش مصرف گاز، از هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود برای پایداری شبکه‌های گازرسانی در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه صرفه‌جویی به معنای مصرف نکردن نیست افزود: مشترکان می‌توانند با رعایت برخی نکات ساده از قبیل پوشیدن لباس مناسب فصل سرما، نصب پرده‌های ضخیم پشت پنجره‌ها و تنظیم دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) مصرف گاز خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

 

بیشتر بخوانید

بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز در خراسان جنوبی انجام شد 

۷۵۴ روستای خراسان جنوبی در سه سال اخیر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند

 

هاشمی با اشاره به بخشنامه معاون اول رییس جمهوری، از تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی نیز خواست با روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری همچنین خاموش کردن وسایل گرمایشی غیرضروری در روزهای تعطیل و عایق‌بندی لوله های موتورخانه نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی اقدام کنند.

وی، تعمیر و سرویس سامانه‌ها و وسایل گرمایشی از جمله موتورخانه‌ها، نصب سامانه پایش هوشمند در آنها و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد با برچسب انرژی بالا را از جمله راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف گاز ادارات عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته رعایت بخشنامه صرفه‌جویی در ادارات استان توسط بازرسان شرکت گاز مورد پایش قرار می‌گیرد و در صورت تخلف از موارد مندرج در بخشنامه، اخطاریه برای دستگاه اجرایی صادر خواهد شد که در صورت ترتیب اثر ندادن، می‌تواند منجر به قطع جریان گاز شود.

بیشتر بخوانید   ثبت ۲.۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

هاشمی افزود: واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در این روزها حتما از سوخت دوم استفاده کنند تا امکان استمرار جریان گاز در بخش خانگی فراهم باشد.

وی علت قطع جریان گاز نیروگاه‌های برق قاین در روزهای اخیر را حفظ نیاز بخش خانگی  عنوان کرد و گفت: ۲ نیروگاه برق شهرستان قاینات از سال ۸۸ به شبکه سراسری گاز متصل شده و مصرف گاز آنها در سال گذشته بالغ بر ۶۷۳ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: اعمال و رفع محدودیت مصرف نیروگاه‌ها مطابق ابلاغیه ستاد شرکت ملی گاز ایران بوده و از حوزه اختیارات شرکت گاز استان خارج است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۴ درصد جمعیت روستایی استان خراسان جنوبی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زیر پوشش این نعمت خدادادی قرار گیرند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها