برپایی مجالس فاطمیه با رعایت پروتکل‌ها/تأکید بر حفظ سلامت مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مجالس ایام فاطمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چون تهویه مناسب مکان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک برگزار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “،حجت‌الاسلام احمد رضایی اظهار کرد: ایام فاطمیه حاوی درس‌های انسان‌ساز متعددی است که در زندگی امروز بسیار راه گشاء است.

وی بیان‌کرد: سخنان عمیقی که پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در شأن و مقام حضرت فاطمه (س) بیان می‌کردند نه از روی رابطه عاطفی پدر و فرزندی بلکه به عنوان تکریم از یک انسان نمونه و الگو و چراغ راه آیندگان مطرح می‌شد.

 

 

بیشتر بخوانید

تأمین سلامت مردم برای هیئتی‌ها یک اولویت است/توصیه‌هایی برای محرم

تلاوت و تفسیر قرآن در هیئت‌های مذهبی رونق یابد

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: همه ساله در ایام فاطمیه دوستداران و محبان اهل بیت (ع) با برپایی محافل و مجالس علاوه بر اینکه فضائل این بانوی بزرگوار اسلام را مرور می‌کنند، درس‌های زندگی‌ساز و عوامل نجات بشر را نیز می‌آموزند.

رضایی با بیان اینکه امسال ویروس کرونا مجالس فاطمیه را تا حدی تحت‌الشعاع قرار داده است، افزود: ممکن است ویروس کرونا مجالس فاطمیه را از نظر کمی و ظاهری تحت تأثیر قرار داده باشد ولی دل‌های مؤمنین با این محافل است.

وی گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده در ستاد ملی کرونا و به تبع آن در خراسان‌جنوبی مجالس ایام فاطمیه تعطیل نمی‌شود بلکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه سلامت مردم برای ما یک اولویت و یک مسئله بسیار مهم است، افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مهم‌تر از همه داشتن تهویه مناسب در مکان برگزاری مجلس اهل بیت (ع) از جمله نکاتی است که باید مراعات شود.

بیشتر بخوانید   ساختمان اورژانس نهبندان تکمیل شد

رضایی گفت: در برخی از شهرهای خراسان‌جنوبی چون طبس که وضعیت آب و هوا اجازه می‌دهد، در صورت امکان مجالس در فضای باز برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه حرکت دسته‌های عزاداری در ایام فاطمیه امسال ممنوع است، اظهار کرد: مردم مؤمن و متدین ما خود نسبت به حفظ سلامت دیگر شهروندان حساسیت کامل دارند و مجالس را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهند کرد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه می‌توانیم در درون خانواده و به همراه اعضای خانواده خویش نیز یک محفل کوچک روضه خانوادگی نیز داشته باشیم، یادآور شد: مردم ما به این نکته توجه داشته باشند که ابراز ارادت به ساحت اهل بیت (ع) تنها به یک شیوه منحصر نیست بلکه از راه‌های گوناگون می‌توان این عرض ارادت را داشت.

منبع: مهر

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها