۲۶۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی در خراسان جنوبی اجرا می شود /خراسان جنوبی پیش رو در اجرای فیبر نوری در کشور

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت:در راستای ارتقاء کیفیت ارتباطات روستایی استان، ۲۶۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی دیگر در دست اجراست.

به گزارش” پیام خاوران”  مصطفی بهی، ظهرامروز در حاشیه نشست کنترل پروژه های ارتباطی استان اظهار داشت: از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۶۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی در سطح استان اجرا می شود.

وی گفت: از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه توسعه ارتباطات روستایی موسوم به تار، در ۲ فاز برای اتصال روستاها به شبکه فیبر نوری، در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هدف از اجرای این پروژه را ارتقا کیفیت ارتباطات و افزایش پهنای باند روستایی اعلام کرد وافزود: در اجرای این پروژه ۱۸ مرکز تلفن روستایی و ۳۴ سایت تلفن همراه به شبکه فیبر نوری متصل می شوند که این مهم با توجه به پهنای باند بالای فیبر نوری، بر کیفیت ارتباطات کنونی روستاهای هدف بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

بهی افزود: از میزان فیبر مصوب شده جهت اجرا در سطح استان، در حال حاضر ۱۳۶ کیلومتر به طور کامل اجرا شده است و هم اکنون ۷ مرکز تلفن روستایی و ۱۶ سایت همراه از این محل به شبکه فیبر نوری متصل شده اند.

وی عنوان کرد: میزان پیشرفت پروژه اجرای فیبر نوری در سطح استان ۵۱ درصد برآورد شده است که از این لحاظ استان خراسان جنوبی جزء استان های پیش رو کشور است.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ارائه بیش از ۵۰ هزار نفر ساعت آموزش در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوسف

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها