فرهنگ سازی و پیشگیری، در مبارزه با مواد مخدر ضروری است

استاندار خراسان جنوبی گفت:دستگاه‌های مرتبط اعطای تسهیلات اشتغال زایی به معتادین بهبود یافته را تسهیل کنند.

به گزارش “پیام خاوران “،حمید ملانوری در دومین جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر این استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی یکی از مبادی ورودی مواد مخدر محسوب می‌شود گفت: ۸۰ درصد زندانیان خراسان جنوبی به جرم موادمخدر در بند‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه بازگشت ۷۰ درصدی معتادین بعد از ترک گفت: طرح جلوگیری از بازگشت معتادین بهبود یافته باید انجام شود و دستگاه‌های مرتبط هم اعطای تسهیلات اشتغال زایی به این قشر را تسهیل کنند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۸۶ مرکز درمانی اعتیاد در خراسان جنوبی گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات به بهبودیافتگان مشکلاتی وجود دارد که قرار بر پیگیری و حل آن شده است.

 

بیشتر بخوانید

باند بزرگ سرقت در بیرجند منهدم شد / افزایش ۲۱ درصدی وقوع سرقت در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم با اشاره به کشف ۶۰ تن مواد مخدر از ابتدای سال در استان گفت: این کشفیات ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سردار فرشید افزود: از این کشفیات ۸۰ درصد تریاک، ۵ درصد حشیش و ۱۱ درصد مواد صنعتی بوده است.

وی با بیان اینکه در این راستا ۶ هزار نفر دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است گفت: ۷۰۰ خرده فروش هم در این زمینه به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به ماموریت‌های صورت گرفته در این زمینه نیز افزود: هزار و ۴۸۵ خودرو، ۹۰ موتور توقیف و ۸۸ باند تهیه و توزیع هم از بین رفته اند.

بیشتر بخوانید   اتصال خراشاد به چنشت گامی در توسعه گردشگری استان

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

سردار فرشید در زمینه تجهیز ایستگاه‌های بازرسی به تجهیزات تخصصی از قبیل سکوی تخلیه بار و بادی اسکنر هم اشاره کرد و گفت: در مرز ماهیرود هم نیازمند نصب دستگاه‌های پیشرفته الکترونیکی برای انجام هرچه بهتر ماموریت‌ها هستیم.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/۱۰۲

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها