امهال ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی آذر و دی ۹۹ برای کارگاه‌های آسیب دیده از شیوع کرونا

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۱۲ رسته فعالیت شغلی مشخص شده مشمول امهال حداکثر ۲۰ درصد حق ‌بیمه سهم کارفرمایی آذرماه و دی ماه سال ۱۳۹۹هستند.

به گزارش “پیام خاوران “،علیرضا محمدی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی به جهت حمایت از کارگاه‌هایی که در دوران شیوع کرونا دچار آسیب شدند مانند گذشته بحث امهال حق بیمه آذرماه و دی ماه سال جاری را مصوب کرد.

وی افزود: در این راستا کارفرمایان که شامل ۱۲ رسته شغلی هستند می‌توانند با مراجعه به سازمان، بابت حق بیمه آذرماه و دی ماه بدون پرداخت ۲۰ درصد سهم کارفرمایی خود با ۱۰ درصد حق بیمه، منوط بر اینکه لیست آذرماه و دی ماه در مهلت مقرر پرداخت شود اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا از بابت عدم پرداخت ۲۰ درصد هیچ گونه جریمه‌ای به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید

۴۸ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

کمک‌هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ‌پرداخت می‌شود

 

محمدی تصریح کرد: برای تعیین تکلیف این ۲۰ درصد، کارگاه‌هایی که مهلت پرداخت یک ماه دارند تا پایان اسفندماه و کارگاه‌هایی که مهلت پرداخت آنان ۲ ماهه است تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ باید برای تعیین تکلیف و تقسیط این بدهی به سازمان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سررسید اقساط این افراد به تاریخ  خرداد ماه ۱۴۰۰ خواهد بود خاطرنشان کرد: این افراد به جهت بهره‌مندی از این خدمات باید در سامانه eservices.tamin.ir ثبت‌نام کنند تا از تسهیلات استمهال لیست آذرماه و دی ماه ۹۹ استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: مراکز گردشگری از اول مهر امسال تا پایان سال جاری می توانند بدون پرداخت حق کارفرما و فقط با پرداخت  ۱۰ درصد حق بیمه شده بدون جریمه، لیست بیمه خود را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید   ولنگاری در مسئله نظارت بر اجرای صحیح قوانین پذیرفتنی نیست

محمدی به کسب و کارهای مشمول استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای دو ماه آذرماه و دی ماه ۹۹ اشاره کرد و اظهار داشت: مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهد کودک‌ها، مراکز فرهنگی هنری و رسانه‌ای، موزه‌ها، سینما و تئاترها، مراکز تفریحی، باغ وحش‌ها و شهر بازی‌ها، مراکز ورزشی، باشگاه‌ها و مراکز ورزشی آبی و استخرها و مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی، خدمات بین راهی و زائرسراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس‌های مسافرتی از جمله کسب و کارهای مشمول استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای آذرماه و دی ماه ۹۹ هستند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی شرکت‌های حمل و نقل مسافر برون شهری، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا، قنادی، شیرینی پزی، آبمیوه و بستنی فروشی، آرایشگاه های مردانه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی را از دیگر کسب و کارهای مشمول استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای آذرماه و دی ماه ۹۹ عنوان کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان، آتلیه و عکاسی، مراکز عرضه گل و گیاه‌های زینتی و ماهیان زینتی و نمایشگاه‌های تجاری اعم از عمومی تخصصی و بین‌المللی از جمله کسب و کارهای مشمول استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای آذرماه و دی ماه ۹۹ عنوان کرد.

بیشتر بخوانید   روز بدون فوتی کرونایی در خراسان جنوبی/25 هزار مبتلا به کرونادر خراسان جنوبی بهبود یافتند

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها