اجرای کامل طرح کهاب در ۲ جایگاه سوخت خراسان جنوبی

طرح کهاب با هدف کنترل و کاهش انتشار بخار بنزین در زمان جابجایی تاکنون در ۲جایگاه عرضه سوخت خراسان جنوبی در حال اجرا است.

به گزارش“پیام خاوران “،قربانعلی مردانی اظهار داشت: با توجه به خطرات ناشی از استنشاق بخار بنزین و خطرات زیست محیطی انتشار بخارات هیدروکربنی در هوا، برای کنترل و کاهش انتشار بخار بنزین در زمان جابجایی این فرآورده ازمبدا (انبار نفت) تا مقصد مصرف کننده در انبار‌های نفت، طرح کهاب کاهش هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین با اخذ مصوبه هیئت دولت فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع در حال اجرای طرح کهاب هستند که در حال حاضر مرحله اول این طرح در همه جایگاه‌های خراسان جنوبی و مرحله دو و سه در دو جایگاه به طور کامل نصب شده و ۲ جایگاه نیز در مرحله نصب هستند و مابقی در دست اقدام است.

 

بیشتر بخوانید

کاهش ۲۵ درصدی مصرف بنزین در خراسان جنوبی

گازسوز شدن ۹۵۰ دستگاه خودروی عمومی در خراسان جنوبی

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی  گفت: کنترل و نظارت مستمر بر مکان‌های انتشار بخار بنزین در محدوده فعالیت خود از زمان دریافت و ذخیره بنزین تا تحویل آن به مصرف کننده که شامل: هنگام بارگیری نفتکش در انبار نفت، حمل فرآورده از انبار نفت تاجایگاه، هنگام تخلیه نفتکش در جایگاه، هنگام سوختگیری خودرو‌ها در جایگاه و سپس کاهش و کنترل بخار بنزین و در نهایت استحصال مایع از بخار تولید شده درسه فاز جایگاه‌ها، انبار‌های نفت و تانکر‌های حمل زمینی فرآورده انجام می‌شود.

مردانی افزود: از طرفی با در نظر گرفتن استحصال بخار بنزین می‌توان بخارات منتشره از انبار‌های نفت، نفتکش‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت را کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت کرد.

بیشتر بخوانید   اعلام لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ۴ حوزه انتخابات خراسان جنوبی

وی تصریح کرد: در حال حاضر همزمان با تجهیز جایگاه‌ها و نفتکش‌ها به سیستم جمع آوری و انتقال بخاربنزین و با انتخاب شیوه مناسب بازیافت این بخارات متناسب با اقلیم هر منطقه، نصب دستگاه بازیافت بخار بنزین در انبار‌ها و نیزجایگاه‌ها در حال اجرا است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها