دمای ادارات خراسان جنوبی توسط بازرسین شرکت گاز پایش می شود

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از اجرای مصوبه دولت برای کنترل مصرف گاز در ارگان های دولتی و اجرای طرح رایگان گازبهای مشترکان کم مصرف در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “، سید محمود هاشمی گفت: با توجه به برودت هوا و ماندگاری هوای سرد در کشور و استان و همچنین افزایش مصرف گاز طبیعی، بلافاصله کمیته بحران طی چندین نوبت در شرکت گاز خراسان جنوبی برگزار شد.

وی افزود: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته در این جلسات، بخشنامه صرفه جویی مصرف که از سوی معاون اول رئیس جمهور صادر شده بود به کلیه ادارات و نهادهای دولتی استان ابلاغ گردید.

مدیرعامل شرکت گاز استان بیان کرد: مطابق این بخشنامه ادارات و ارگان های دولتی می بایست در وقت اداری نسبت به رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد) اقدام نمایند و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل سامانه گرمایشی این ادارات خاموش باشد.

 

بیشتر بخوانید

رشد چشمگیر گازرسانی به صنایع در نهضت گازرسانی خراسان جنوبی

تعداد مشترکان گاز در خراسان جنوبی ۹ درصد افزایش یافت

 

هاشمی در ادامه گفت: در راستای انجام مأموریت مذکور به صورت منظم و روزانه بازرسان شرکت گاز استان با مراجعه به ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی نسبت به پایش و کنترل دمای مصرف گاز طبیعی در ادارات (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد) اقدام و در صورت عدم رعایت پس از اخطار کتبی و بازرسی مجدد نسبت به قطع گاز اداراتي كه از مفاد بخشنامه پيروي نمي كنند، اقدام می گردد.

وی با اعلام اینکه اولویت ما در ایام سرد گازرسانی پایدار به بخش خانگی است از مدیران ادارات دولتی درخواست کرد تا با رعایت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی یاری رسان شرکت گاز در این امر باشند.

بیشتر بخوانید   ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه نگهداری و تجهیز راه‌های خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: با توجه به مصوبه اخیر هیأت وزیران، گاز بهای مشترکین کم مصرف گاز طبیعی تا سقف الگوی تعیین شده از ابتدای دی ماه امسال با تخفیف ۱۰۰ درصدی محاسبه خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: مطابق این مصوبه گازبها و کلیه هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی مشترکین کم مصرف ( کمتر از ۲۰۰ مترمکعب در ماه ) در سکونتگاه ‌های دایمی شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه های عشایری از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ رایگان است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی گفت: ضمنا مشترکین با میزان مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف هم شش ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گازطبیعی اقدام کنند. در پایان این دوره، بهای گاز آن دسته از مشترکینی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد افزایش می یابد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها