۱۰۰ درصد منازل طرح مسکن محرومان در خراسان جنوبی ساخته شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی طرح مسکن محرومان در این استان به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ علی اصغر آسمانی مقدم اظهار داشت : عملیات اجرایی پنج هزار واحد مسکونی سهمیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب طرح مسکن محرومان در استان خراسان جنوبی از سال گذشته آغاز شد.

وی گفت: در پی سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی (اسفند ۹۷) مصوب شد در راستای مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی استان، ۱۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومان احداث شود که ساخت پنج هزار واحد از این تعهد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پنج هزار واحد نیز به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود  : ۵۰ درصد هزینه ساخت واحدهای مسکونی نیازمندان در استان به عهده دولت است و ۵۰ درصد باقیمانده نیز از طریق پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض ۲ دستگاه اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد تامین شده است.

 

بیشتر بخوانید 

بهره‌برداری از مسکن اقشار کم‌درآمد در خراسان جنوبی

ابلاغ ۳۲۵ میلیارد تومان سهمیه ساخت مسکن شهری و روستایی

 

همزمان با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در خرداد امسال، طی تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد نیز برنامه‌ریزی شد که از این تعداد پنج هزار واحد برای افراد فاقد مسکن یا ساکنان بافت‌های فرسوده، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و هزار واحد هم به بازنشسته‌های فاقد مسکن اختصاص یافته است.

آسمانی مقدم  گفت: تاکنون ۶ هزار سهمیه طرح مسکن اقشار کم‌درآمد بین شهرستان‌ها توزیع شده و این طرح در مراحل اجرایی است.

بیشتر بخوانید   سفته الکترونیکی، خدمت جدید بانک کشاورزی

وی افزود: از این تعداد ۴۸۰ واحد آماده بهره‌برداری است و مابقی نیز پیش بینی می‌شود تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس آمارها حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان خراسان جنوبی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده و این آمار تقریبا معادل آمار میانگین مقاوم‌سازی در کشور است.

وی گفت: از سال ۸۴ که طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شد تاکنون از ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی موجود در استان ۴۴ هزار و ۶۵۰ واحد مقاوم‌سازی شده است.

آسمانی مقدم صدور بیش از ۷۱ هزار جلد سند مالکیت برای املاک و منازل روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و افزود: تهیه ۹۱۴ طرح هادی و اجرای ۵۱۶ طرح در روستاها بیانگر شتاب خوب استان در حوزه عمران روستایی است.

وی همچنین گفت: تاکنون از ۶ هزار و ۱۵۱ نفر ثبت‌نام شده طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان،۲ هزار و ۹۹۹ نفر تایید نهایی شدند و ۲ هزار و ۹۹۳ نفر در بانک مسکن حساب باز کرده‌اند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۹ نفر آورده اولیه خود را به حساب فوق واریز کرده‌اند، هزار و ۳۴۸ واحد به متقاضیان اختصاص یافته و بقیه متقاضیان در ۲ هفته آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/۱۰۱

بیشتر بخوانید   مجموعه بین‌المللی اسکواش بیرجند با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها