اخبار کوتاه شهرستانهای خراسان جنوبی

گروه شهرستانهای پایگاه خبری” پیام خاوران”درراستای رسالت خبری و اطلاع رسانی خودگزیده اخبارکوتاه شهرستانها، بخشها و دهستانهای تابعه را دربخشهای سیاسی ،فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،شهری و… منتشر می کند.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران “ اقدامات متعدد در سطح شهرستان استان خراسان جنوبی صورت گرفته که در قالب اخبار کوتاه منتشر می شود.

روابط عمومی ادارات ونهادهای در شهرستانها می توانند اخبار وگزارشات خود را از طریق پیام رسان تلگرام یا سروش به شماره ۰۹۰۳۰۶۴۳۸۱۹ تحریریه شهرستانهای” پیام خاوران “ ارسال نمایند.

 

بشرویه | افتخارآفرینی عضو مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان بشرویه

اثر نقاشی حجت الهام بخش، عضو نوجوان کانون شهرستان بشرویه با محوریت شهیدان مقاومت در جوار حرم حضرت زینب (س) به نمایش گذاشته شد.

وی عضو کارگاه نقاشی کانون در شهرستان بشرویه  بوده و تا کنون افتخارات زیادی در سطح بین المللی،‌‌ کشوری و… کسب کرده و با شرکت در این فراخوان نیز به عنوان برگزیده معرفی شده است.

 

سربیشه |  ثبت نام ۸ هزارسهام دار سربیشه‌ای در سامانه سجام

معاون اداره کل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت: تنها ۸ هزار سهام دار سربیشه ‌ای در سامانه سجام ثبت نام کرده اند.

بهروزی  در جلسه هماهنگی ستاد ویژه سهام عدالت شهرستان سربیشه گفت: در این شهرستان تنها ۸ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام و حدود ۳۰ هزار نفر نیز هنوز اقدامی انجام نداده اند.

وی  افزود: ۳۸ هزار نفر از سهامداران در شهرستان سربیشه نیز روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.

 

طبس | پایش سلامت ۳۵ هزار نفر در ورودی‌های طبس

سرپرست جمعیت هلال احمر طبس گفت: این جمعیت با اجرای طرح غربالگری در مبادی ورودی شهرستان طبس، تاکنون سلامت بیش از ۳۵ هزار نفر را پایش کرده است.

علیرضا آزاد  اظهار داشت: طرح نظارتی جمعیت هلال احمر شهرستان طبس از ابتدای شیوع کرونا، با اجرای غربالگری در محل مبادی ورودی شهرستان و در ادامه در قالب طرح آمران سلامت و ناظران سلامت در حال اجراست که در نتیجه آن با همت ۶۰ نفر از اعضا، سلامت بیش از ۳۵ هزار نفر پایش شده است.

بیشتر بخوانید   2600 اشتراک رایگان به مددجویان نهاد‌های حمایتی در خراسان جنوبی واگذار شد

 

خوسف| مراتب ثبت ملی آیین پخت آش بزباش شهرستان خوسف ابلاغ شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای به استاندار خراسان جنوبی مراتب ثبت ملی آیین پخت آش بزباش شهرستان خوسف و هشت اثر دیگر میراث‌فرهنگی ناملموس را ابلاغ و بر اقدامات موثر بر حفظ و احیای این میراث، تاکید کرد.

 

فردوس | ۷ میلیون و ۵۴۰ هزار تن بنتونیت در شهرستان فردوس ذخیره است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بیشترین معادن شهرستان فردوس در حوزه ماده معدنی بنتونیت در حال فعالیت هستند که ذخیره قطعی این معادن بیش از هفت میلیون و ۵۴۰ هزار تن است.

عباس جرجانی در حاشیه بازدید از چند معدن بنتونیت در شهرستان فردوس افزود: ۲۱ معدن بنتونیت با سرمایه‌گذاری اولیه بیش از ۳۵ میلیارد ریال در شهرستان فردوس در حال فعالیت هستند که ظرفیت بسیار خوبی را در حوزه این ماده معدنی مهم ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: فردوس پس از شهرستان سرایان در خراسان جنوبی بیشترین ذخیره و استخراج ماده معدنی بنتونیت را به خود اختصاص داده است.

 

درمیان | گرامیداشت شهادت سردار دلها در شهرستان درمیان

جلسه گرامیداشت اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در شهرستان درمیان برگزار شد.

در این جلسه نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی به بیان ویژگیهای شخصیتی شهید سلیمانی پرداخت.

انتهای پیام /۱۰۱

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها