روایت اهالی نقاط مرزی خراسان جنوبی از خدمات سردار دل‌ها/دست نوشته سردار شهید که برای مردم درح به یادگار ماند

سردار دل‌ها شخصیتی محبوب بود که در برهه‌ای از زمان با سفر به نقاط مرزی خراسان جنوبی خدماتی به یادگار ماندنی برای مردم این منطقه رقم زد.

به گزارش ” پیام خاوران “، در یکی از نقاط مرزی خراسان جنوبی در جایی که مردمانش در یک برهه از تاریخ به دلیل نبود جاده و آب آشامیدنی تصمیم گرفتند تا روستا و زادگاه خود را ترک کنند و راهی بیرجند و مشهد شوند اما مردی از جنس دلاوری به زادگاهشان آمد و با پیگیری‌های او جاده و آب لوله کشی برای آنها مهیا شد.

پیرزنی که در درح مشغول کار و تلاش بود تصویر سردار سلیمانی را در دست داشت و با نگاه بر تصویر او اشک از چشمانش جاری می‌شود وقتی علت را از او جویا شدم با بغضی در گلو از خاطرات آن روزهای حضور سردار در این سرزمین محروم گفت.

وی بیان کرد: حکایت به سال‌های ۷۰ برمی‌گردد در حالی که در زمین کشاورزی خود مشغول برداشت گندم بودیم، ناگهان ماشین که علامت سپاه را داشت متوقف شد و چند نفر از خودرو پیاده شدند و به طرف ما امدند و ضمن خداقوت، داس بر دست گرفته و همراه با ما به دور کردن گندم‌ها پرداختند.

گندم‌ها را به همراه پخل‌ها با طناب بست و تا خرمن بر پشتش آورد. ما که در آن زمان او را نمی‌شناختیم تناه از او مردی مهربان، دلسوز و یاری دهنده نام می‌بردیم او که خود را سرباز و خادم ما معرفی کرده بود، تنها در دفترچه‌ای چند دست خط به یادگار نوست و آن وقت بود که فهمیدیم نامش قاسم سلیمانی است.

این پیرزن اهل درح در حالی که اشک از چشمانش جاری بود گفت: سردار سلیمانی مردی خاکی بود که در آن زمان وقتی به درح سفر کرد از هیچ کاری دریغ نکرد هر کاری که از دستش بر می‌آمد برایمان انجام می‌داد ای کاش زودت او را می‌شناختم.

بیشتر بخوانید   ۴۵ قطعه زمین از اراضی پادگان به شهرداری بیرجند واگذار شد

نه تنها مردم مرزی شهرستان درح از سفر سردار شهید سلیمانی خاطرات زیادی دارند بلکه مردم مرزی روستای بارنجگان نیز در شهرستان زیرکوه نیز خاطرات زیادی از سفر سردار سلیمانی در سال ۷۴ به این منطقه دارند.

 

بیشتر بخوانید 

خاطراتی از رشادت های شهید سلیمانی از زبان همرزمش

سردار احمدی: حیات “حاج‌قاسم” هیمنه استکبار را شکست

 

 

به روستای بارنجگان زیرکوه می‌رویم منطقه‌ای که این روزها آباد است اما در سال ۷۴ که سردار سلیمانی به آن منطقه سفر کرد دشت بارنجگان دشتی بی آب و علفی بود.

پردلی یکی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است و در همان منطقه زندگی می‌کند از آن روزهای سفر سردار برایمان گفت: هرچند بیشتر از رشادت‌های این سردار رشید اسلام در میدان رزم چه در هشت سال دفاع مقدس چه در جبهه مقاومت شنیده‌ایم اما فرمانده مقتدر میدان‌های نبرد مرد میدان آبادانی در مناطق مرزی نیز بود.

وی با بیان اینکه سال ۷۴  بود که سردار دلها  از نوار مرزی بارنجگان بازدید کرد و در همین دشتی که امروز درختان سر به فلک کشیده پسته را مشاهده می‌کنید ایستاد و دست به کمر گرفت و افزود: اگر ما جای شما بودیم این منطقه را پسته می‌کاشتم.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: بعد از توصیه سردار دلها من تصمیم گرفتم پیشنهاد سردار را محقق سازم و درختان پسته را در منطقه بارنجگان به ثمر بنشانم و امروز می‌بیند این منطقه آباد شده است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی بر امنیت پایدار با حضور مردم و اشتغال برای مردم در نقاط مرزی اهمیت زیادی می‌داد گفت: فکر سردار در نقاط مختلف از جمله نقاط مرزی آبادانی بود و برایش اشتغال و امنیت اهمیت زیادی داشت.

بیشتر بخوانید   مسئولان مطالبات مردم را تا حصول نتيجه پيگيري کنند /نهضت گازرساني به تمام روستاهاي بالاي ۲۰ خانواردرمیان

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز که یکی از همرزمان سردار سلیمانی است در گفتگو با خبرنگار پیام خاوران گفت: سردار سلیمانی مردی برای تمامی اعصار است که نامش هیچ گاه فراموش نمی‌شود.

سردار علی قاسمی با بیان اینکه  ولایتمداری و تواضع سردار سلیمانی از ویژگی‌های برجسته این شخصیت است افزود: با شهادت سردار سلیمانی نه تنها ایران اسلامی، بلکه جهان اسلام غرق در اندوه شد و دشمن بداند که سیلی محکمی خواهد خورد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی گفت: دشمن شناسی تنها یکی از خصلت‌های او بود که در همه مقاطع نمود داشت. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در مقابل گروهک‌ها و منافقین، در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در سیستان و مقابل اشرار و آنگاه در جبهه‌های مقاومت و در همه عرصه‌ها دشمن را شناخته و مقابلش ایستاده بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم شرق کشور امنیت و صلابت امروز خود را مدیون درایت سردار سلیمانی هستند. سردار سلیمانی نقش اساسی در سرکوب اشرار شرق کشور داشت و دستاوردهای خوبی را در زمینه تامین امنیت به بار آورد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی هیچ وقت از موضوع امنیت غافل نبود عنوان کرد: سردار سلیمانی همواره فرمایشات مقام معظم رهبری را به گوش جان می‌سپرد و عمل می‌کرد و همه ما مرهون زحمات او هستیم.

 قاسمی افزود: سردار شهید سلیمانی همواره می‌گفت که فرامین مقام معظم رهبری را نگذارید روی زمین بماند و خود نیز مجذوب مقام معظم رهبری بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: سردار سلیمانی متعلق به تمام جهانیان و آزادی خواهان است. سردار سلیمانی بر توجه و به کار گرفتن جوانان در بخش‌های مختلف تاکید فراوان داشت چرا که معتقد بود جوانان در تداوم اهداف انقلاب اسلامی می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

بیشتر بخوانید   پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده است 

وی اظهار امیدواری کرد جوانان با پیروی از راه شهدا به خصوص شهید سلیمانی به میدان نبرد با تهاجم فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی بیایند و با پشتیبانی مقام معظم رهبری دست غول‌های غربی را از ایران اسلامی کوتاه کنند.

آری این روزها سخن از شجاعت، دلاوری‌ها و ایثارگری‌های مردی از جنس استقامت است مردمی که پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک به احترامش قیام می‌کنند و با بردن نامش چشمانشان بارانی می‌شود چرا که او مردی بود که نه تنها در زمان جنگ تحمیلی  بلکه در بسیاری از جبه‌های مقاومت حضور داشت. لباس شهادت تنها جامه‌ای بود که چیزی جز آن نمی‌توانست برازنده او باشد.

سردار دلها آرام بخواب بدان که در تداوم راه پر فروغت بی گمان حاج قاسم‌های بسیار زیادی سر بر خواهند آورد.

سردار شجاع شهید حاج قاسم سلیمانی اگرچه در میان ما نیست اما خدماتش در مناطق مرزی خراسان جنوبی برای مردم این منطقه به یادگار خواهد ماند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

این سردار رشید اسلام در یکی از سفرهای خود در دهه هفتاد به خراسان جنوبی دست نوشته‌ای از خود در حوزه مقاومت بسیج بخش درح به یادگار گذاشته است که می تواند برای همه به ویژه کسانی که در جایگاه مسئولیت و مدیریت هستند، مفید باشد.

انتهای پیام /۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها