آیت الله مصباح حکیمی ولایتمدار بود/ضرورت ترویج اندیشه‌های علامه

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: آیت الله مصباح حکیمی ولایتمدار بود که باید اندیشه‌های ایشان برای مردم تبیین شود.

به گزارش “پیام خاوران “ ، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار با جمعی از جوانان فعال فرهنگی بیرجند به مناسبت درگذشت آیت الله مصباح یزدی اظهارکرد: حکیم به کسی گفته می‌شود که در میان انبوه اندیشه‌های بی ریشه واقع بین بوده و به مقصود مقدس واصل شده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه حکیم باید حقایق عالم هستی را بشناسد و رفتار خود را با آن منطبق کند، بیان‌کرد: در دنیای امروز خیلی‌ها حرف‌های بی ریشه می‌زنند و نام خود را دانشمند نیز می‌گذارند که باید با بصیرت این حرف‌های بی ریشه را شناخت.

عبادی درباره جایگاه ارزشمند آیت الله مصباح یزدی ادامه‌داد: ایشان از همان زمانی که مؤسسه در راه حق را پایگذاری کردند با توزیع و نشر جزوه‌های بسیار کوچک در راستای ترویج مسائل دینی ابتکارات بسیار ارزشمندی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علامه مصباح یزدی از فرصت استفاده کرده و شاگردان شایسته‌ای تربیت کردند، افزود: شاگردان ایشان در حال حاضر در عرصه تقابل کفر جهانی با اسلام در صحنه هستند.

 

بیشتر بخوانید 

امام جمعه بیرجند: جوانان برای دفاع از عزت و کیان کشور سلاح شهید سلیمانی را بر دوش بگیرند

دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با خانواده شهید نیروی انتظامی

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه آیت الله مصباح در دوران امام (ره) و مقام معظم رهبری فردی ولایتمدار بود، گفت: حکیم بر اساس علمی که دارد حافظ دین خدا است و مردم را نیز در این موضوع یاری می‌کند.

بیشتر بخوانید   آماده‌باش ۵۸ تیم امداد و نجات هلال احمر در خراسان جنوبی

عبادی با بیان اینکه حکیم و عالم نه برحرف خود که بر تعالیم الهی تأکید دارد، اظهارکرد: اگر همه چیز داشته ولی نفس را تربیت نکرده باشیم جوامع بشری تباه و از خانواده تا بالاترین نهادهای اجتماعی را نابود می‌کند.

وی بیان‌کرد: عالم و حکیم پیشوای بر مردم نباید حریص بر دنیا و طمعکار و ترسو باشد چرا که در این صورت علی‌رغم همه داشته‌ها آفت دین است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با انتقاد از اینکه چرا برخی از قوانین و مصوبات اجرا نمی‌شود، گفت: علت آن است که پای حرف حکیمانه تبعیت از حرف رهبر بر اساس شرع و قانون اساسی کم می‌آوریم.

عبادی با اشاره به اینکه کتاب زیبایی شرور علامه مصباح مکمل کتاب عدل الهی شهید مطهری است، یادآورشد: با استدلال‌های امثال علامه شهید مطهری و آیت الله مصباح یزدی در حوزه معرفتی می‌توانیم برای دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

وی با بیان اینکه عناصر ضعیف داخلی به آمریکا و استکبار فرصت می‌دهند، گفت: اگر از مقام معظم رهبری تبعیت کنیم، استکبار در پیش ما هیچ چیز نخواهد بود.

منبع:مهر

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها