ضرورت صرفه جویی مشترکان در مصرف برق و‌گاز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز و ایجاد محدودیت در سوخت تحویلی به نیروگاهها صرفه جویی در مصرف مهمتر از همیشه است.

به گزارش”پیام خاوران ” مهدی دادگر صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت سوخت و انرژی استان که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران سازمانهای ذیربط برگزار شد بر لزوم صرفه جویی مشترکان اعم از خانگی، تجاری، صنعتی و اداری برای جلوگیری از قطع برق تاکید کرد.

وی گفت:با توجه به تداوم سرما و یخبندان و افزایش برودت هوا و در نتیجه افزایش مصرف گاز و از سوی دیگر محدودیت تامین سوخت نیروگاه ها، ضرورت دارد برای پیش گیری از قطع برق و خاموشی ناشی از کمبود گاز رسانی به نیروگاه ها مشترکان در همه بخش ها نسبت به کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز و ایجاد محدودیت در سوخت تحویلی، نیروگاهها در وضعیت هشدار قرار گرفته و احتمال خاموشی و قطع برق وجود دارد.

دادگر به راهکارهای مفید و ساده جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه حویی در مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: خاموش‌کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه ای دمای محیط می توان تا ۱۰ درصد مصرف انرژی را کاهش داد.

 

بیشتر بخوانید 

انعقاد تفاهم نامه همکاری بين ستاد اقامه نماز وشرکت توزيع نيروی برق خراسان جنوبی

برودت هوا سبب محدودیت تولید برق در نیروگاه‌های خراسان جنوبی شد/مشترکان برق صرفه جویی کنند

 

وی خاموش‌کردن لامپ های اضافی در منازل و ادارات، بهره گیری از نور طبیعی خورشید در طول‌روز و استفاده از لوازم برقی با برچسب انرژی A و بالاتر را از دیگر کارهای مدیریت مصرف انرژی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید   نامگذاری بیش از 79 هزار نفر در استان به نام‌های پیامبر رحمت (ص)

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اولویت های صنعت برق تمرکز بر اصلاح الگوی مصرف‌و‌مدیریت بهینه انرژی است افزود: به منظور کاهش در مصرف برق استان از ابتدای ماه گذشته اقداماتی در خصوص تعدیل روشنایی معابر انحام شده و کلیه بلوار های ورودی و اصلی در استان به صورت یکی درمیان شده است.

دادگر افزود: راهکارهای مدیریت مصرف انرژی به کلیه دستگاه های استان ابلاغ شده و در این راستا تیم های پایش و‌کنترل با همکاری شرکت گاز و استانداری خراسان جنوبی تشکیل و بر نحوه مدیریت مصرف انرژی در ادارات نظارت خواهند داشت.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت محدودیت تامین سوخت نیروگاه ها و‌لزوم صرفه جویی از مشترکان‌خواست به منظور تداوم تامین برق، ضمن صرفه حویی در مصرف انرژی برق و‌گاز ، تمهیدات لازم را در صورت قطع برق پیش بینی کنند.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها