پروژه های عمرانی با مواد و مصالح تولید داخل استان اجرا شود

استاندار خراسان جنوبی گفت : در پروژه‌های عمرانی دستگاه های اجرایی باید مواد و مصالح تولیدی استان استفاده شود، مگر این که کالای لازم با کیفیت مورد نظر در داخل استان تولیدی نداشته باشد.

به گزارش “پیام خاوران “ ؛حمید ملانوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت : با ایجاد این دید در جامعه، تکلیف دستگاه ها و وظیفه مردم در قبال تولید کنندگان و در راستای تحقق شعار جهش تولید مشخص می شود.

وی با تأکید بر این که شعارهایی که به تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای عناوین سال تعیین می شوند، بازه زمانی ندارد، تصریح نمود: اگر چه سال تمام می شود، اما شعارها به عنوان راهبردهایی همیشگی، در دستور کار قرار دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع جهش تولید نیز همیشگی است و باید به صورت مستمر و مداوم در برنامه ها وجود داشته باشد.

ملانوری افزود : مهمترین گام بعد از تدوین این سند و ابلاغ آن به حوزه های مختلف، این است که دستگاه های اجرایی و نهادهای متولی در زمینه تحقق اهداف این سند تلاش کنند.

وی ادامه داد : دستگاه ها مکلفند، گزارش اقدامات خود را در راستای تحقق این سند، به دبیرخانه گزارش نمایند تا در جلسات بعدی شورای فرهنگ عمومی ارائه گردد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد : تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها می بایست طرح های فرهنگی مرتبط با حوزه کاری خود را نیز به دبیرخانه ارائه نمایند تا در دستور کار شورا قرار گیرد.

 

بیشتر بخوانید 

استاندار خراسان جنوبی: وحدت و ولایتمداری رمز موفقیت ملت ایران است

شورای مشاوران جوان در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

 

ملانوری افزود:  برای مثال اگر قرار است فرهنگ ترافیک در جامعه ارتقاء یابد، لازم است دستگاه های مختلف از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و… به کمک هم بیایند و هر کس در حد بضاعت و وظیفه خود اقداماتی انجام دهد تا منجر به ارتقاء فرهنگ ترافیک و رانندگی در استان شود.

بیشتر بخوانید   جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی جشنواره‌ای از جنس میراث ماندگار نیاکان این سرزمین

وی بیان کرد :حمایت از تولید را از دیگر اهداف این سند برشمرد و گفت: به دستگاه های اجرایی تکلیف شده تا ساز و کارهای قانونی و بومی را در این زمینه تعریف کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت : برای مثال در بحث توزیع ماسک، تکلیف بر برگزاری مناقصه بود که با همفکری دانشگاه علوم پزشکی، راهکار قانونی برای انجام این کار، تعیین شد.

ملانوری با تأکید بر این که واحدهای داخل استان در حالی به تولید ماسک استاندارد می پردازند که ماسک های غیر استاندارد دیگر مناطق در مراکز مختلف، عرضه می شوند.

وی متذکر شد: به جهت حمایت از واحدهای تولیدی داخل استان، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف شدند نسبت به جمع آوری ماسک های غیر استاندارد از سطح مراکز عرضه اقدام نمایند و ماسک مورد نیاز از واحدهای تولیدی داخل استان که به تولید ماسک استاندارد می پردازند، تأمین گردد.استاندار خراسان جنوبی تصریح نمود: در حال حاضر ماسک استاندارد مورد نیاز استان از واحدهای تولیدی داخلی و با قیمت هزار تومان عرضه می گردد.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: در پروژه‌های عمرانی دستگاه های اجرایی نیز باید مواد و مصالح تولیدی استان استفاده شود، مگر این که کالای لازم با کیفیت مورد نظر در داخل استان تولیدی نداشته باشد.

وی ادامه داد: کیفیت کالا، تولید بموقع و قیمت رقابتی مناسب، سه اصل اساسی است که واحدهای تولیدی باید به آن توجه داشته باشند.

ملانوری در ادامه به سفر معاون وزیر علوم به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر، دو اتفاق رقم خورد، یکی یکپارچه سازی مدیریت دانشگاه های خراسان جنوبی و تعیین رئیس دانشگاه بیرجند به عنوان رئیس جامع دانشگاه های استان بود که به جهت اهمیت موضوع و تأثیری که در مدیریت دانشگاه ها دارد، شایسته است.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی نقش زیادی در دیپلماسی ورزش دارد

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد : اتفاق دوم، تغییر ساختار برخی دانشگاه های استان بود که این موضوع را به صلاح استان نمی دانیم و با این تصمیم مخالفت کرده ایم.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

وی با اشاره به این که این اقدام بدون هماهنگی با استان صورت گرفته، تأکید کرد: تمامی دستگاه ها موظف هستند، در زمان دعوت از مسئولان ملی، مطالب و موضوعات مرتبط را با استانداری هماهنگ کنند تا ما به جهت مدیریت موضوع، بدانیم قرار است درخصوص چه مواردی بحث و گفتگو شود.

شایان ذکر است؛ در این جلسه که به رياست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور کلیه اعضا برگزار شد، سیاست های سند راهبردهای علمی و فرهنگی رونقِ جهش تولید در استان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

انتهای پیام /۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها