عملیات اجرایی استخر ذخیره آب قنات بلده فردوس آغاز شد

عملیات اجرایی احداث استخر ذخیره آب یک میلیون متر مکعبی قنات جهانی بلده روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهر باغستان شهرستان فردوس آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران” حمید ملانوری که صبح امروز  با همراهی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسوولان استان وارد شهرستان فردوس شد، در مراسم کلنگ‌زنی اجرای این طرح شرکت کرد.

استخر ذخیره آب قنات جهانی بلده فردوس با هدف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، بهره‌مندی از سامانه‌های نوین آبیاری و آب‌های روان اصلی در شهر باغستان شهرستان فردوس با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال و حجم ذخیره‌سازی یک میلیون و ۲۱ هزار و ۷۸۶ متر مکعب ساخته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید 

ستاد توسعه خاوران تشکیل شد

پروژه های عمرانی با مواد و مصالح تولید داخل استان اجرا شود

 

قنات بلده فردوس در خراسان جنوبی که به صورت میانگین حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آبدهی دارد، سال ۱۳۹۵ در چهلمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از قنات‌های ایرانی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

مجموعه قنات بلده شامل ۱۷ رشته قنات بوده که در حال حاضر ۱۴ رشته آن فعال است و استخر ذخیره یک میلیون متر مکعبی آب قنات با عمق ۲۰ متر احداث می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم قنات جهانی بلده را یکی از جاذبه‌های گردشگری استان خواند و بر حفظ و حراست از این اثر ماندگار تاکید کرد.

ملانوری امروز بدو ورود به فردوس، مورد استقبال فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرستان فردوس قرار گرفت و با حضور در مزار شهدای شهر فردوس به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

بیشتر بخوانید   صادرات بیش از 392 هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بین المللی از مرز ماهیرود

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

کلنگ‌زنی مجتمع تجاری فرهنگی شهرداری، افتتاح ۲ ایستگاه فرستنده دیجیتال روستایی و بازدید از چند جاذبه گردشگری، کارخانه نساجی، پروژه‌های راه و راه‌آهن و حضور در نشست شورای اداری شهرستان فردوس از برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در این سفر یک روزه است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها