اتصال فردوس به شبکه ریلی، تثبیت جمعیت و حمل و نقل راحت تر را به همراه دارد

استاندار خراسان جنوبی ، شبکه ریلی را از زیرساخت های مهم در توسعه خواند و گفت: اتصال فردوس به شبکه ریلی، تثبیت جمعیت و حمل و نقل راحت تر بار و مسافر را به همراه خواهد داشت.

به گزارش “پیام خاوران ”  ،  حمید ملانوری در ادامه برنامه های خود در شهرستان فردوس به محل اجرای پروژه آنتنی اتصال فردوس به شبکه ریلی راه آهن بندرعباس – مشهد رفت و در جریان روند اجرای کار قرار گرفت.

این بازدید که با هدف اطلاع از روند اجرای کار و پیشرفت فیزیکی پروژه با توجه به اهمیت آن صورت گرفت مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گزارشی ازروند اجرایی آن ارائه کرد.

استاندار خراسان جنوبی، شبکه ریلی را از زیرساخت های مهم در توسعه خواند و گفت: اتصال فردوس به شبکه ریلی، تثبیت جمعیت و حمل و نقل راحت تر بار و مسافر را به همراه خواهد داشت.

ملانوری گسترش شبکه ریلی را از عوامل مؤثر در توسعه اقتصادی و اجتماعی برشمرد وافزود: این پروژه که از مهمترین مطالبات مردم شهرستان است، پس از سال ها پیگیری در مهر ماه سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شد و در حال حاضر از مجموع ۷۳ کیلومتر طول این محور، عملیات خاکی بیش از ۴۵ کیلومتر در دست اقدام است و حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آغاز به کار مجتمع تجاری فرهنگی جواد الائمه شهرداری فردوس

کلنگ احداث مجتمع تجاری فرهنگی جواد الائمه شهرداری فردوس با حضور استاندار خراسان‌جنوبی به زمین زده شد.

ملانوری در ادامه برنامه های سفرش به شهرستان فردوس، در مراسم کلنگ زنی پروژه مجتمع تجاری فرهنگی جواد الائمه شهرداری نیز حضور یافت.

این مجتمع با کاربری تجاری فرهنگی در محدوده میدان جواد الائمه و متصل به محلات هدف بازآفرینی شهر فردوس احداث می شود.

هدف از اجرای این طرح، علاوه بر تحرک بخشی، بهسازی و توسعه اقتصادی و کالبدی محله جواد الائمه، توسعه بازار و اشتغال و همچنین تأمین فضای سرگرمی و خرید مردم بوده و ارتقاء سیما و منظر شهری در این نقطه از شهر را نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید   آغاز واکسیناسیون کووید ۱۹ برای سالمندان خراسان جنوبی

اجرای این مجتمع در پایدارسازی درآمدهای شهرداری نیز مؤثر است وپیش بینی دو سالن سینما در طبقه اول مجتمع از مهمترین طرح های شهرداری برای ایجاد فضای تفریحی برای خانواده هاست.

پاسخگویی چهره به چهره استاندار خراسان جنوبی به مطالبات مردمی در فردوس

استاندار خراسان جنوبی در جریان سفر به شهرستان فردوس، در برنامه دیدار چهره به چهره و مردمی به شکل میز خدمت شرکت کرد. در این دیدار که تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های خدمات‌رسان که بیشترین بخش مطالبات مردم را شامل می‌شوند، استاندار را همراهی کردند.

در این دیدار که به شکل میز خدمت برگزار شد، استاندار خراسان جنوبی ضمن استماع مشکلات و مطالبات مردم شهرستان فردوس، دستورات لازم را نیز در جهت برطرف کردن مشکلات مراجعه کنندگان به دستگاه‌های ذیربط صادر  کرد.

 نساجی فردوس، از صنایع بزرگ دارای توجیه اقتصادی استان است

استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید از کارخانه نساجی فردوس گفت: این کارخانه، از صنایع بزرگ و از واحدهای دارای توجیه اقتصادی مناسب استان است.

ملانوری خاطرنشان کرد: این کارخانه با ۲۰ سال قدمت، با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بوده اما در حال حاضر از صنایع بزرگ و از واحدهای دارای توجیه اقتصادی مناسب استان به شمار می رود.

وی ادامه داد: مواد اولیه این کارخانه از محصولات کشاورزی استان است و تولیدات آن در صنایع پایین دستی نساجی و پوشاک کاربرد دارد.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی اظهارکرد: فاز بعدی این واحد تولیدی باید توسعه پیدا کند تا با تولید پارچه و پوشاک به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی منطقه کمک کند.

بیشتر بخوانید   خدمات رسانی داروخانه های بیرجند تا ساعت ۲۳ شب افزایش یافت+ لیست داروخانه ها

استاندار  خراسان جنوبی با اشاره به روند اجرای کار در فاز دوم کارخانه گفت: در فاز بعدی، بخش هایی از ساختمان اجرا شده و ماشین آلات هم آماده است، این فاز با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث می شود.

ملانوری تأکید کرد: فاز دوم کارخانه، اشتغالزایی برای حدود ۱۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بنا به صحبت های مدیر مجموعه، عمده مشکل فاز بعدی، تأمین آب است که تلاش می کنیم این مشکل را با کمک سرمایه گذار مجموعه برطرف کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت:  میزان إب مورد نیاز کارخانه، قبلاً ۱۴-۱۵ لیتر در ثانیه بوده اما با اقداماتی که صورت گرفته به حدود ۶ لیتر در ثانیه رسیده است.

وی  از مشارکت ایدرو برای توسعه کارخانه نساجی گفت و اظهار داشت: این مشارکت ایدرو باعث احیای کارخانه شده است.

ملانوری از مصوبه هیئت وزیران مبنی بر سرمایه گذاری ایدرو در طرح های ریسندگی و بافندگی کارخانه نساجی فردوس گفت و خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم این مصوبه هر چه سریع تر اجرایی شود اما این که چه زمانی به طور کامل محقق گردد، به تأمين زیرساخت های لازم بستگی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و این که هر سرمایه گذاری تمایل دارد در دوره کوتاه تری به برگشت سرمایه برسد، تلاش ما نیز در استان بر این است که با تسهیل شرایط، روند کار سرمایه گذاران را تسریع کنیم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها