کاهش ۷۲ درصدی مسافر در ناوگان اتوبوسرانی بیرجند

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: تعداد مسافر در ناوگان اتوبوس درون شهری بیرجند از ابتدای امسال تاکنون ۷۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران “ یدالله غلامپور از کاهش مسافر را علت تاخیر اتوبوس‌ها ذکر کرد و افزود: به دلیل شیوع کرونا اکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس درون شهری یعنی ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر بیرجند فعال است.

وی گفت: به طور میانگین در تمامی خطوط درون شهری بین ۱۸ تا ۲۵ دقیقه سرویس داریم و هرگز تاخیر یک ساعت نداشته‌ایم.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: در خطوط حومه از جمله امیرآباد و حاجی‌آباد هر نیم ساعت و در خطوط چهکند، دستگرد، علی آباد و شهرک بعثت هر یک ساعت سرویس داریم.

وی افزود: در این شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی بسیاری از رانندگان اتوبوس شخصی متضرر شدند و تعداد مسافران هم از طرفی به شدت کاهش یافته که این موضوع هزینه‌های حمل و نقل درون شهری را افزایش داده است.

 

بیشتربخوانید 

تشدید نظارت‌ها برناوگان تاکسیرانی و آژانس‌های تاکسی تلفنی بیرجند

جابه‌جایی مسافر در ناوگان اتوبوسرانی بیرجند ۲۵ درصد کاهش یافت

 

غلامپور گفت: مردم باید شرایط را درک کنند و رانندگان ما هم جزئی از شهروندان هستند که در این شرایط واقعا متضرر شدند لذا به دلیل کاهش شدید مسافر نمی‌توانیم با توجه به هزینه‌های بالای حمل و نقل همه ناوگان را در خطوط به‌کار بگیریم.

وی عنوان کرد: اکنون روزانه به طور میانگین بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر جابه‌جایی مسافر داریم در حالی که قبل از شیوع کرونا این آمار روزانه بیش از ۵۵ هزار مسافر در بیرجند بود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند افزود: قبل از کرونا سرانه جابه‌جایی مسافر در هر اتوبوس روزانه ۴۸۰ نفر بود که اکنون به ۲۳۰ نفر کاهش یافته است، البته استاندارد جابه‌جایی روزانه مسافر هر اتوبوس ۸۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید   بیست و دومین دوره آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در خراسان جنوبی برگزار شد

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: برچسب ضربدر قرمز به منزله پرهیز از نشستن روی صندلی‌ها به صورت یک در میان نصب شده همچنین ورودی اتوبوس‌ها برچسب آگهی ممنوعیت ورود بدون ماسک نصب است.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

غلامپور ادامه داد: ضدعفونی ناوگان اتوبوسرانی هر شب بعد از تعطیلی و توقف ناوگان انجام می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها